Clausura dels VI Jocs Olímpics

El passat dilluns 31 de maig vam posar punt i final als Jocs Olímpics d’aquest curs 20-21.
Tot i ser un curs diferent, amb moltes restriccions, hem pogut gaudir d’unes jornades esportives molt positives, plenes d’esforç, entrega, lluita i ,sobretot; valors esportius que ens han fet… Llegeix més»

El projecte artístic de 4t

L’alumnat de 4t hem realitzat un projecte artístic basat en la recreació d’un videoclip. Després d’observar el vídeo del grup musical Stay Homas, vam començar a observar les escenes que voldríem reproduir.

Ens vam ajudar entre tots i totes les companyes per fer les fotografies i la producció de les escenes a classe. Després vam organitzar la feina i els materials necessaris abans de començar a muntar les parts triades.

Finalment, vam posar-les en comú entre les tres classes per poder muntar el nostre videoclip.

Aquí us deixem l’enllaç del projecte acabat. Esperem que us agradi.

Vídeo LET IT OUT 4t

Polònia, Madagascar i Mèxic.

L’experimet del volcà

La curiositat i la sorpresa és una eina molt engrescadora i innata en els infants. Crear expectatives, fer-se preguntes, hipòtesis i fer la comprovació és la base del pensament científic.

Arribar a classe i plantejar: AVUI FAREM MÀGIA! és aconseguir la màxima atenció per part de l’alumnat. Una senzilla reacció química, amb elements que tenim al nostre abast a totes les cases, fa que la reacció de sorpresa il·lumini les seves cares.

A classe hem presentat els ingredients que farem servir per fer l’erupció d’un volcà: vinagre, bicarbonat, colorant o pintura, renta-vaixelles. Hem previst amb hipòtesis què és el que passarà i hem vist uns vídeos i la notícia del Volcà Nyiragongo que ha erupcionat fa uns dies al Congo. Després al pati  i en grups hem creat el nostre volcà amb sorra i hem anat ficant els ingredients, fent variacions per comparar les diferències si afegim o no el renta-vaixelles ( l’erupció ha estat més lenta i amb escuma).

Finalment a classe hem llegit els ingredients i els hem identificat amb les imatges i hem fet un dibuix de què ha succeït comprovant les nostres hipòtesis.

Som veritables científiques i científics!! Ho voleu veure?

4t Sortida Verd Urbà

Els grups de 4t hem realitzat un taller sobre la salut del nostre municipi: Doctor, doctor, com es troba l’Adrià?

Hem anat al parc que està al costat del riu i allà hem realitzat diferents activitats per comprovar el nivell de contaminació i salut que té Sant Adrià.

Per verificar-ho hem fet unes quantes proves: mesurar el nivell de soroll, mirar amb lupa els líquens,  fer recompte de la brossa que estava fora de les papereres…

Ens hem adonat que Sant Adrià no està molt sa, i entre tots l’hem de cuidar.

Feu clic damunt la fotografia si ens voleu veure.

Sortida a la Platja

Les classes de P 34C i de P5 hem anat a fer una activitat a la platja. La Sònia ens ha explicat quins animals hi viuen, quines closques de petxines podem trobar: escopinyes, tallarina, ou…

Primer hem anat al parc a esmorzar i jugar una mica amb els gronxadors i tobogans, ha estat molt divertit. Finalment a la platja hem observat la diferència de les sorres que hi ha, hem buscat tresors, closques i pedres singulars.

Hem pensat quins canvis pot haver-hi a la platja i hem fet servir coladors per veure la composició de la sorra, amb bufadors hem simulat l’efecte del vent comprovant si és capaç de moure la sorra seca i mullada i finalment en grup, amb aigua i sorra hem creat la nostra pròpia platja.

Mireu com ens ho hem passat!!

VISITA AL MUSEU BLAU 2n

Els nens i les nens de 2n hem visitat el Museu Blau. Hem vist gran part de l’exposició “Planeta Vida”. Aquesta exposició interpreta la Terra actual com a resultat de la interacció entre l’ambient químic i físic del planeta i els éssers vius. Els rius, les muntanyes i els oceans estan íntimament relacionats amb els organismes que hi viuen i tots junts formen un ecosistema global que actua regulant les condicions del planeta.

Aquesta visió de conjunt de la Terra i de la vida, que integra totes les disciplines de les ciències naturals, és l’eix vertebrador d’aquesta exposició permanent que s’estructura en tres àmbits: ‘La biografia de la Terra’, ‘La Terra avui’ i ‘Les illes de ciència’.

Nosaltres ens hem centrat en l’àmbit “La Terra avui”. Aquest àmbit explica com és el nostre planeta actualment i què hi podem trobar. Està basat en les col·leccions del Museu i, per tant, mostra una bona representació de la natura del nostre país. Hem gaudit observant roques i minerals, un gran registre de fòssils, microbis, algues, plantes, fongs i animals.

A més de la visita al Museu, hem tingut temps per jugar al Parc del Fòrum i dinar juntes.

Teníem moltes ganes de passar un dia juntes fora de l’escola! Ha estat un dia fantàstic! Tenim moltes ganes de tornar a sortir!!!

 

 

Jocs a P5

L’alumnat de P5 ens hem animat a fer uns JOCS al pati.

En grups de 3 i 4 participants hem anat passant per diferents estacions on hem mostrat les nostres habilitats de punteria, equilibri, agilitat, destresa, creativitat i coordinació. A més a més, anar en equip, organitzar-nos, posar-nos d’acord, divertir-nos junts i juntes ha fet que sigui una tarda molt especial i divertida. Finalment hem rebut un diploma de participació per a tota la classe.

Us deixem unes fotos i veureu com hem gaudit!!

 

TALLER SUPERFRUTIS

Els infants de 2n hem gaudit d’un taller lúdic i participatiu a l’escola. En aquest taller hem treballat els aspectes bàsics de l’alimentació saludable. El taller s’ha enmarcat en una història inspirada en els còmics dels anys 60. El malvat Sucrator ha escampat l’epidèmia de la mala salut a la ciutat de Makedònia i regna el caos entre la població.

SUPERPOMA i SUPERALBERGÍNIA tenen la missió de neutralitzar els atacs de Sucrator.  Sols no ho poden fer i necessiten l’ajuda dels infants aspirants a SUPERFRUTIS (l’alumnat participant). El taller s’ha estructurat en tres missions que han hagut de superar per grups. Al final del taller ens han preparat una macedònia com a festa de cloenda de l’activitat. Estava boníssima!!!!

Ha estat una activitat molt divertida i enriquidora! Us convidem a veure alguna foto de l’activitat!

Us animem a entrar a la pàgina web de SUPERFRUTIS per buscar receptes, consells, jocs…per dur una vida més saludable!

CLICA A SOBRE PER ENTRAR A LA PÀGINA WEB!

CODI QR PER CONSULTAR RECEPTES SALUDABLES

 

 

 

El verd urbà: Orenetes i falciots – 6è – 2021

Aquests dies hem realitzat el taller de Verd Urbà amb l’activitat “Orenetes i Falciots“. Ha estat un taller molt interessant on hem fet un cens dels nius d’orenetes que hi ha en el nostre territori. Aquest cens es pot trobar picant aquí.

Hem vist la importància de les orenetes pels nostres ecosistemes. Hem après les diferències entre les orenetes vulgars i les de cua blanca; així com els diferents nius que poden fer. També hem comprovat que les orenetes volen baix quan està apunt de ploure per tal de poder caçar més mosquits. A més a més la presència d’orenetes de cua blanca són un indicador de la bona qualitat de l’aire.

 

Si voleu saber tantes coses com nosaltres de les orenetes us deixem aquesta pàgina web on s’expliquen un munt de coses:

Aquí us deixem algunes fotos.

Videoconferència amb l’alcaldessa – 6è – Emprenedoria – 2021

Les tres cooperatives de l’escola Catalunya: ReciclArt, Green Coop i EcoMakers, han realitzat una videoconferència amb l’alcaldessa de Sant Adrià de Besòs.

La Filo Cañete ens ha fet un munt de preguntes sobre com ens hem organitzat, què hem fet, quins productes tenim, quins és l’equip directiu, a quines organitzacions sense ànim de lucre donarem part dels beneficis etc.

Ha estat una experiència molt enriquidora on l’alcaldessa ens ha donat molta confiança i molts ànims.

A més a més, hem quedat pendent d’enviar-li el permís d’ocupació via pública per poder posar les paredetes al carrer.

Aquí us deixem algunes de les fotografies de la videoconferència.

Taller de vendes – Emprenedoria

Avui, l’alumnat de 6è ha realitzat un taller de vendes dins del projecte d’Emprenedoria. Malauradament, el taller no ha pogut ser presencial i ho hem hagut de fer per videoconferència. Tanmateix, la Marta, la formadora que ens ha fet el taller, ens ha donat tants bons consells que la dificultat de no ser presencial ha estat superada.

Ens ha ensenyat com fer bona publicitat, comunicant a tothom de l’entorn quan serà el dia de la venda; fer bons cartells donant informació de a quina ONG donarem un tant per cent dels beneficis; estar sempre amb un bon somriure i cuidar els detalls.

Els productes han d’estar ben presentats i ens ha donat consells de com embolicar-los; que la nostra parada ha d’estar sempre ben organitzada i neta.

I moltes coses més.

Aquí us deixem les fotos de la videoconferència.

Inauguració VI Jocs Olímpics

Avui, divendres 14 de maig hem inaugurat la sisena edició dels Jocs Olímpics de la nostra escola.

Tot i que pel matí el temps no ens feia ser gaire optimistes, el sol ha sortit al mig dia i ens ha permès gaudir d’una jornada plena d’alegria i emoció.

Els Jocs Olímpics ja estan aquí!

Us presentem a la nostra mascota, al Coti, realitzada pels nens i nenes de 2n, que a més, han sigut uns fantàstics mestres de cerimònia.

Al final hem cantat i hem ballat el “Jerusalema” tota l’escola plegada per acabar de celebrar aquesta jornada.

Ara només queda començar les jornades esportives amb ganes i energia per tal de passar-ho el millor possible i posar en pràctica els valors treballats a les diferents àrees.

Us deixem aquí l’enllaç amb totes les fotos de la inauguració.

Torneig First Lego League 2021

S’ha fet esperar però per fi els nostres representants de 5è participaran a l’edició d’aquest any de la First Lego League.
Porten des del primer trimestre preparant les missions i treballant en el projecte d’innovació per tal d’aconseguir la màxima puntuació possible al torneig. Tot i… Llegeix més»

SORTIDA A LA GRANJA 4T

Els nens i les nenes de 4t vam fer una visita a la Granja de Can Bordoi.

Primer vam esmorzar i després vam jugar una mica al joc del mocador.

Després vam fer un taller de fruita amb un joc d’endevinar paraules, semblant al “TABÚ” i vam fer un tastet de fruites i llet.

També ens van ensenyar els seus camps de conreu.

Un cop acabada la visita als camps, vam anar a veure les vaques i les vam tocar i també els hi vam donar de menjar herba.

Després de donar de menjar a les vaques, vam veure el procés de com munyien les vaques, amb unes maquinàries. Quin ensurt! Quins cops de cap donaven les vaques dins l’estable, per obtenir el seu premi, tot això ens ho va explicar la Mongeta.

També vam poder acaronar a l’ovella Manolita que tenia una llarga cabellera i que era molt amiga d’un porc. El porc Juanito, no volia estar amb la seva família perquè era molt amic de la Manolita i per això vivien junts.

A l’hora de dinar ens vam reunir amb la resta d’amics i amigues i vam gaudir d’un meravellós pícnic a la natura.

Per últim vam jugar a la gespa a futbol i a altres jocs. A la tornada alguns ens vam quedar ben adormits a l’autocar.

Si ens voleu veure, feu clic damunt la foto!!

Article escrit pels nens i nenes de 4t.

 

Els primers hem anat a la platja!

Aquesta setmana els infants de primer hem anat a la platja de Sant Adrià per conèixer una mica més el nostre entorn.
Amb la Sónia del Verd urbà hem descobert que a la platja hi ha zones protegides amb cordes, perquè hi puguin créixer plantes, aus autòctones i, hem recordat com ajudar a mantenir neta la platja.

Ens ha anat molt per continuar treballant les característiques dels diferents elements que trobem a la natura.

Hem passat un gran matí i ens han quedat moltes ganes de tornar-hi!

Aprofitem per dir-vos que cada diumenge al matí fan activitats gratuïtes que de ben segur les gaudiran.

Si voleu veure algunes fotografies, cliqueu a la fotografia.

Sortida Verd Urbà 3r

Aquesta setmana, les classes de 3r hem sortit a explorar el parc que hi ha al costat del riu. Hem vist i escoltat ocells i hem comprovat el nivell de contaminació de la nostra ciutat, observant amb lupes els líquens i mesurant els nivells de soroll del nostre entorn. Ha estat molt interessant aprendre que el nostre municipi no està tant sa com ens pensem i l’hem de cuidar molt i molt. 

Voleu veure totes les coses que hem après? Cliqueu a la imatge.

Sortida Verd Urbà

La setmana passada vam sortir de l’escola per explorar el parc que tenim al davant. De la mà de la Sonia vam veure i escoltar ocells com el pit-roig, el pardal, la cotorra, la gavina, la perdiu i la puput. Va ser molt divertit fer alguns sons d’aquests ocells amb instruments especials. Va ser molt interessant aprendre que el reietó és l’ocell més petit i observar els colors de la mallerenga carbonera.

Inspeccionant els fruits i llavors que mengen alguns d’aquests ocells ens vam adonar de la importància d’utilitzar les papereres per tal que cap ocell pugui ennuegar-se. A més, vam observar amb lupes diferents insectes de l’entorn. Per acabar, vam fer una manualitat molt bonica amb fulles que vam recollir de terra.

 

Sant Jordi 2021

El dia de Sant Jordi, petits, mitjans i grans vam celebrar al pati de l’Escola els Jocs Florals. Va ser un dia emocionant i ple de sorpreses.

Mentre la Carme estava dient el nom dels guanyadors i guanyadores de quart, van aparèixer unes princeses que estaven avorrides de viure als seus castells sense cap emoció. Les dues van ajudar a la Carme a fer l’entrega de premis, però… a l’Escola Catalunya mai hi ha un dia avorrit! El drac va aparèixer i Sant Jordi també. Sant Jordi va lluitar contra el drac, escoltat pels crits d’ànim dels nostres alumnes però malauradament va quedar estabornit. Finalment les valentes princeses van matar al drac i vam poder continuar celebrant els Jocs Florals.

Els petits van cantar cançons al pati, però amb una sorpresa molt especial, Santa Jorgina i el Drac van aparèixer i junts van celebrar la Diada.

Els petits, a més, van mostrar tota la feina feta durant la setmana. Gràcies a ells i elles tenim l’escola tota engalanada.

Els Mitjans van sorprendre amb unes performances espectaculars i van fer uns tallers fantàstics.

A més, petits i mitjans van rebre un gran regal, la lectura per part dels nens i nenes de 5è de les obres escrites per aquest dia.

Bona diada! Cliqueu per veure les imatges.

Anem a la platja!

Les nenes i els nens de P34 A, B, D i E hem anat a la platja de Sant Adrià. Ens ho hem passat molt bé fent el taller de “Experimentem amb la sorra” .  

Aquesta activitat és d’un programa d’activitats educatives que ofereix l’Ajuntament de SAB per descobrir, entendre, reflexionar i estimar l’entorn natural més proper.

Abans d’arribar a la platja, vam fer una parada al parc per  esmorzar gaudint a l’ombra dels pins i després van jugar una estoneta amb els tobogans, gronxadors i d’altres construccions interessants.

Després d’aquesta parada ja vam anar a la platja a realitzar l’activitat de descoberta que va apropar als infants a la platja de Sant Adrià, per descobrir les característiques de la sorra a partir de diferents experiments i jocs.

Ha estat una sortida molt divertida i hem après moltes coses jugant a la platja!!

Cliqueu a la foto de cada curs!

 

Lectura de llibres – Sant Jordi

Avui tots els nens i nenes de l’Escola Catalunya us fan un regal per celebrar la Diada de Sant Jordi.

Tres audio contes explicats i presentats per tots els nens i nenes de l’escola. Aquesta activitat, a més de tenir l’objectiu de que tots i totes gaudiu escoltant aquests audio contes, té la finalitat de millorar la fluïdesa lectora dels alumnes.

Cada infant ha preparat el seu fragment de lectura, assajant per millorar la pronúncia , el ritme i la bona entonació. Aquí teniu el resultat, gaudiu de l’escola de contes. Bona diada!

Juguem a comprar i vendre!

Els nens i les nenes de l’aula d’acollida hem decorat la nostra aula amb un mercat per poder aprendre el vocabulari dels aliments i per poder jugar a fer la compra. Hem dissenyat la botiga de les fruites i les verdures, la carnisseria i la peixateria. A continuació podreu veure les imatges:

Fem LA MONA a Educació Infantil

L’últim dia del 2n trimestre és tradició a l’escola fer el pastís de La Mona i menjar-se-la a la tarda. Ens aprenem un poema i la recepta amb els ingredients necessaris per poder fer-la a casa amb la família. Enguany hem provat un nou ingredient: natilles per farcir un dels pisos del pastís i veritablement ha triomfat, estava molt més gustosa!!

Us deixem les fotos de tot el procés i del berenar. Bon profit!!

 

La First Lego League d’enguany ja està en marxa!

Com ja és tradició a la nostra escola, l’alumnat de 5è d’enguany participa al torneig de la First Lego League (FLL).
A finals de primer trimestre vam rebre la confirmació de plaça al torneig i vam començar a mirar bases i preparar el robot.
Durant el segon… Llegeix més»

Les màquines eòliques

A 6è sabem que l’experimentació forma una part fonamental de l’aprenentatge i és per això que hem decidit posar la nostra intel·ligència al servei de la creativitat. A l’àrea deducació visual i plàstica hem decidit fer un taller de construcció de màquines.

L’objectiu era construir una màquina eòlica, és a dir, un molí, que transformés la força del vent en energia cinètica per tal d’elevar un objecte del terra.

El repte, al principi, el veiem difícil. Ens va suposar molts dubtes i preguntes. Havíem de buscar respostes i la única manera de fer-ho era cercant referents. Per això ens vam inspirar en Leonardo da Vinci, artista, enginyer, científic, filòsof, humanista… un home complet del Renaixement. Vam estar llegint i investigant sobre ell. Aquí us deixem un àudio més informació sobre ell. Fent els àudios d’en Leonardo da Vinci, a més d’aprendre coses, hem practicat a l’àmbit lingüístic, la  lectura en veu alta. Cliqueu aquí per escoltar-nos.

Vam visitar diverses pàgines webs on vam explorar la seva faceta d’enginyer i vam descobrir que era tot un visionari. Va imaginar màquines que molts segles després s’han pogut construir, com per exemple: una talladora de fils, una màquina per disparar ràpidament (recordem que en aquella època les guerres eren molt habituals), les hèlixs d’un futur helicòpter o un tren d’aterratge entre altres moltes coses.

Ens vam fixar sobre tot en com dibuixava, en els detalls que hi posava, en com intentava imaginar-se les màquines abans de fer-les i nosaltres ho vam prendre com a model. Vam imaginar la nostra màquina i la vam dibuixar. Els dibuixos es poden veure als passadissos de l’escola.

Un cop ens vam formar la idea a la nostra ment, vam decidir començar a experimentar. Per tal de fer-ho però, vam aplicar tot allò que havíem après al primer trimestre sobre les forces i les màquines a l’àmbit de coneixement del medi. Teníem clar que havíem de fer servir els principis de les màquines simples: un eix que girés i que es mogués gràcies a la força del vent; que la nostra màquina hauria de tenir una base sobre la qual sustentar-se i que fos prou sòlida com per a que la força del vent no se l’endugués; com actuen les forces; quines forces hi ha, etc.

Els materials que disposàvem eren majoritàriament reciclats però alguns els vam haver de comprar.

Materials:  1. Cartrons reciclats; 2. Culleres rebutjables de diferents mides; 3. Vasos rebutjables; 4.  Corda o llana; 5. Palletes; 6. Astos de broqueta; 7. Plastilina; 8. Boles; 9. Tisores; 10. Assecador de cabell.

Al llarg de varies sessions vam experimentar i gràcies als errors vam poder millorar els nostres projectes. Vam aprendre que els errors ens ajuden a trobar solucionsCliqueu aquí per veure algunes fotos del procés de creació.

L’última sessió va servir per comprovar si les nostres màquines havien aconseguit el repte. Ens vam preguntar:

  • Què observem?
  • Què fa que els velerons es moguin o què ho impedeix?
  • Quines resistències observem?
  • Com podem millorar el projecte?
  • Amb què ens quedem del procés?

Les paraules més usades han estat: èxit, esforç, assaig i error, treball en equip i diàleg.

Trobades amb advocats

Les classes de 6è hem tingut l’oportunitat de compartir tres sessions amb advocats de l’Escola de Dret al llarg d’aquest segon trimestre.

Les xerrades amb aquests experts en lleis ha complementat els coneixements que hem treballat sobre la geografia política de l’Estat Espanyol i la seva organització. Ens han parlat:

  • de la importància dels drets però sense oblidar els deures que hi van aparellats
  • que conviure suposa respectar unes normes
  • la importància de les lleis: per a què serveixen
  • la separació de poders (poder legislatiu, poder executiu, poder judicial)

Per acabar, durant la tercera sessió vam exemplificar un judici. Ens vam preparar, ens vam repartir els diferents rols que hi havia d’haver: advocats, fiscals, testimonis, víctimes, etc.,  i ho vam representar. Estem molt orgulloses de com va sortir. Us compartim les següents fotografies. 

Batukada

 

Avui divendres 26 de març acomiadem el segon trimestre al ritme de la Batukada a càrrec dels nens i nenes de la comunitat de grans.

Durant aquest trimestre els i les alumnes de 4t, 5è i 6è han realitzat un taller 1 tarda cada 15 dies a càrrec de la companyia “Tokem x tu”, dirigida pel Robert Bosch.

En aquestes sessions hem aprés a tocar els surdos, repeniques, caixes, rocars, agogos i tamborims.

I per demostrar com ho fem de bé, avui els hi hem mostrat a la resta de l’escola el nostre talent.

Aquí teniu les fotos:

FOTOS BATUKADA 20-21

Arqueòlegs per un dia

A 2n hem fet d’arqueòlegs durant dos dies. Hem participat en una excavació d’un jaciment al sorral del pati. No us podeu imaginar quins objectes més interessants hem trobat!!! Amb tots aquests objectes hem elaborat un disseny de com podria ser una casa a l’antiguitat. Ha estat molt divertit!!!

A més, hem tingut l’oportunitat d’obrir un ou de dinosaure i trobar fòssils.

Us deixem un recull de fotos de la nostra experiència!

 

 

LES MATEMÀTIQUES A L’ESCOLA!

Benvolgudes famílies,

Com ja sabeu, l’alumnat de 1r i fins a 4t, treballem les matemàtiques amb Innovamat. L’objectiu és que a poc a poc, tota l’escola treballi les matemàtiques seguint aquest mètode, en el que hi confiem plenament i on la conversa matemàtica i la pràctica manipulativa, són elements fonamentals per a l’aprenentatge. 

D’aquesta manera engrescadora i motivadora, l’alumnat adquireix diferents estratègies tant de càlcul, com de raonament que l’ajudaran a ser més hàbil en la resolució de problemes

Des d’Innovamat ens han fet arribar uns vídeos molt curts i aclaridors. Us animem que entreu a l’enllaç clicant la imatge. Així podreu tenir una idea més clara de com treballem a l’aula.  

A 5è aprenem sobre la reproducció humana

Durant les últimes setmanes, l’alumnat de 5è ha treballat, durant les hores de medi, el tema de la reproducció humana.

Primerament, ens vam centrar en conèixer el seguit de canvis físics que patirien en el procés de pas de la infància a l’edat adulta, que anomenem pubertat.

Després vam parar atenció als aparells reproductors tant masculí com femení, llegint, entenent i explicant-se entre ells i elles cadascuna de les parts i les funcinos per separat i en conjunt de l’aparell en sí.  Els vam treballar a partir d’uns murals fets en grups on primer feien el dibuix de l’aparell, després n’enganxaven les parts i cada una de les funcions per finalment fer la exposició a la resta de la classe.

També van poder gaudir d’unes xerrades per part de la Marta, que venia del CIOD, per acabar d’aclarir possibles dubtes que haguessin pogut sorgir sobre el tema.

Clicant la imatge podreu veure fotos de les diferents activitats i alguns vídeos de les exposicions.

El jardinet de l’escola

Enguany a Educació Infantil hem pensat donar un toc d’olor i color als nostres patis.

Relacionat amb el tema de les plantes i seguint amb el projecte de l’Hort, hem diferenciat entre plantar i trasplantar . Ha estat molt divertit observar les expressions de les seves cares al tacte de la terra esponjosa o al veure les petites llavors que ficaven a les jardineres.

També hem fet servir algunes de les eines de l’hort per preparar la terra, barrejar-la i fer els forats per plantar:

  • Plantes decoratives: les margarides, les gerberes, les maduixeres (menjarem els seus fruits),
  • Plantes aromàtiques i medicinals: la menta, el romaní, la farigola, la citronel·la i l’espígol.

Quina olor més bona!! Ens han recordat als xiclets de menta, la colònia, el repelent dels mosquits…

Ara cuidarem dels nostres planters i del jardí, els regarem i treurem les males herbes i veurem com creixen!!

Àlbum de fotos P34  Àlbum de fotos P5

 

 

 

Fem MACEDÒNIA

Bona tarda famílies!
Els alumnes de P3 P4 E, hem fet MACEDÒNIA.  Hem fet a trossos el plàtan, la taronja i la poma i ho hem posat a una safata, després ho hem remenat i tot seguit ens ho hem menjat.
Ens ha agradat moltíssim!

FEM BROQUETES DE FRUITA

Hola famílies!
Els alumnes de les classes de P3 P4 C i P3 P4 D, hem fet broquetes de fruita. Amb l’ajuda d’un palet de fusta hem anat punxant la poma, la taronja i el plàtan. Han gaudit moltíssim, sobretot a l’hora de menjar-se-les!! Estava boníssima! 
Cliqueu… Llegeix més»

Fem suc de taronja!

Els infants de P3 P4 B amb motiu de la setmana de la fruita, hem aprofitat que hi havia taronges per experimentar amb elles i fer suc. Per fer-lo, tenien tot el material necessari al seu abast (ganivet, forquilles, gots, plats, taronges,  espremedor elèctric, espremedor… Llegeix més»

Dibuixem al natural

El treball de l’observació, l’atenció i la concentració és primordial en tot el procés d’ensenyament-aprenentatge.
A Educació Infantil aconseguim desenvolupar aquestes habilitats especialment a través del joc i del dibuix. Quan un infant juga amb un material manipulatiu de construccions i reprodueix un model o en crea ell, necessita observar quina peça cal col·locar, com ho ha de fer, amb compte… En el dibuix al natural passa el mateix, l’infant observa, produeix i valora.

Amb motiu de la setmana de la fruita hem parlat dels diferents colors que pot tenir una mateixa peça de fruita i hem pintat amb aquarel·les, primer un model donat on han fet servir els seus criteris per pintar cada fruita. Després hem fet servir de model una “Natura Morta” (bodegón) que han reproduït.

Cada matí al sortir al pati ens cridava l’atenció que bonic que estava el nectariner i vam decidir dibuixar-lo.

Mireu que maques ens han quedat les activitats!!

El fil invisible

A segon hem treballat el conte «El fil invisible» escrit per la Míriam Tirado. Es tracta d’un conte sobre els vincles que ens uneixen amb els qui més estimem, i sobre com, sovint, les coses més importants són aquelles que no es veuen. El conte explica com la Nura descobreix el secret que amaga el melic. Ara ja sap que en surt un fil invisible que la uneix a totes les persones que més s’estima: la mare, el pare, els avis, els tiets, els cosins, els amics… S’ha acabat tenir por quan no estiguin amb ella perquè sap que aquest fil la lliga a ells més enllà del temps i de l’espai i que els connecta sempre!

A partir de la lectura d’aquest conte, els infants s’han dibuixat a ells mateixos amb els vincles que els uneixen. Ha estat una activitat molt emotiva ja que hem pogut compartir entre tots/es quines són les persones que més estimem. Ha estat molt enriquidor veure que els infants afegien els seus companys com a vincles importants a la seva vida.

Cliqueu a sobre la foto per veure els dibuixos!!!

Peus de foto sobre les famílies de 1r!

Aquests darrers dies els nens i nenes de primer ens hem conegut una mica més entre nosaltres i hem sabut qui viu amb qui i quants germans i germanes i cosines i avis tenim cadascú. Sí! Hem estat parlant de les nostres estimades famílies.

Amb les fotografies projectades, hem pogut parlar-ne, veure quina cara fan i recordar antics moments viscuts. Després cada nena i nen ho ha escrit al peu de la seva fotografia. I ara tenim uns peus de foto molt especials!

Si voleu veure com ho hem treballat, cliqueu a sobre de la fotografia.

Projecte Univers de P5: Les Constel·lacions

Continuem descobrint coses noves sobre l’Univers!

De manera globalitzada treballem el Projecte de l’Univers:

  • Comptem quantes estrelles necessitem per fer cada constel·lació.
  • Combinem estrelles grans i petites.
  • Treballem la coordinació oculomanual treient les estrelles i enganxant les al full.
  • Aprenem conceptes nous, i el nom de 4 constel·lacions.
  • Fem servir recursos (jugant amb les tauletes de llum)  que ens agraden i motiven per assolir millor els coneixements.

Hem après que les constel·lacions són un conjunt d’estrelles que formen un dibuix imaginari i hem volgut representar-les. Hem fet servir uns fulls foradats amb el dibuix de diferents constel·lacions i les hem posat a les tauletes de llum. Cada forat deixava passar la llum, l’hem tapat amb estrelles i així ens han aparegut: l’Ossa Major, l’Ossa Menor, Cassiopea i Orió.  Després amb retoladors de guix hem escrit el nom de cadascuna d’elles.

Ens ho hem passat molt bé fent d’astrònoms i d’astrònomes!!

.

Carnaval 2021

VISCA EL CARNESTOLTES!!

El passat divendres 12 de febrer vam celebrar el Carnaval.

Com ja vam fer el curs passat, les disfresses dels mitjans i dels grans les van fer a l’escola utilitzant material reciclat i reutilitzat. El tema ha estat els contes. Cada classe ha escollit un conte i ha realitzat un complement per la seva disfressa, el resultat ha estat tot un èxit!

Els més petits han vingut disfressats de casa del que han volgut i s’ho han passat molt bé.

Al matí van sortir a fer una petita desfilada la comunitat dels mitjans, després del pati la comunitat dels grans i a la tarda els més  petits vam concloure la festa del Carnaval.

Aquí teniu les fotos de les diferents agrupacions, CLIQUEU I GAUDIU!!

 

 

 

 

1rB amb les set cabretes i el llop

Hola, famílies,

La classe de 1rB us volem explicar el nostre procés de disfressa! El Carnaval ens encanta i després de saber que ens disfressaríem del conte de les 7 cabretes i el llop, vam mirar alguns contes per agafar idees i fabricar-nos la nostra disfressa!
A més, volíem tenir el nostre propi conte, però se’ns van desordenar les imatges i les frases també! Un embolic! Sort que som una classe molt espavilada i primer vam mirar atentament totes les imatges i després vam llegir amb cura les paraules desordenades que feien les frases!

Al final, ens ha quedat un conte xulíssim i, avui hem pogut gaudir de la festa amb una disfressa molt bonica!

Cliqueu a sobre la fotografia.

DISSECCIÓ D’UNA TRUITA DE RIU

Aprofitant que estem treballant els animals, a 2n hem fet una pràctica de laboratori a l’aire lliure. UNA DISSECCIÓ.

1- EXPLICACIÓ, OBSERVACIÓ I MANIPULACIÓ DE LA TRUITA

Primer, hem vist on viu la truita. A continuació, l’hem observat detingudament. Ens hem posat uns guants i  amb tot el material necessari hem començat a observar i manipular les seves parts: aletes, cua, escates, ulls, brànquies, dents…

2- DISSECCIÓ I OBSERVACIÓ AMB LA LUPA

Després d’observar la truita per fora, l’hem tallat pel mig com si fos un llibre. Hem vist les espines, hem localitzat el cor, hem vist la textura de les brànquies, hem vist tot el tub digestiu. Hem fet la dissecció de diferents parts del cos i les hem observat amb la lupa. Hem pogut observar que les brànquies tenen unes espines, però més toves. També hem observat que les escates són grans i amb cercles.

3- RECOLLIDA

Després de fer la dissecció, hem recollit tots els estris en un cubell per netejar-los bé. Hem recollit les restes de peix i els guants per dipositar-los al contenidor corresponent. I molt important, ens hem rentat molt bé les mans!!!

4- ENREGISTRAMENT

En acabar, hem fet un enregistrament de la dissecció.

Cliqueu a sobre la foto!

 

Dia de la Pau 2021

 

 

 

Dissabte 30 de gener és el dia de la Pau i el dia escolar per la no-violència, nosaltres a l’escola ho vam celebrar el passat divendres 29.

Aquest curs ens hem adaptat a la situació i hem gaudit d’una activitat manipulativa on hem creat el nostre propi atrapasomnis amb imatges i missatges de Pau que hem penjat al passadís de l’escola.

Aquí teniu l’enllaç de les fotos cada comunitat:

Petits

Mitjans

Grans

Enderrocar i destruir és molt fàcil. Els herois són aquells que construeixen i que treballen per la pau”.

                                                                                                                                        Nelson Mandela

Taller del riu a Infantil

L’alumnat d’Infantil hem gaudit d’uns tallers gratuïts de l’Ajuntament sobre el tema del RIU:

  • P3 i P4 hem descobert, mitjançant el conte de La cuca de capsa  i el barb, els principals elements d’un riu (còdols, sorra, aigua, fullaraca…), les característiques de l’aigua i la fauna dels rius.
  • P5 hem vist un power point on ens han explicat El cicle de l’aigua i hem descobert la fauna associada als rius i als boscos de ribera de la conca del Besòs: el barb de muntanya, la llúdriga, la serp de collaret, el rossinyol…

Ens ha agradat molt l’activitat i hem estat tocant i comparant els diferents elements: grandàries, textures, formes, temperatures… i construint el nostre petit ecosistema.

Cliqueu les imatges i veureu les activitats!!

 

 

L’electricitat

El trimestre passat, els grups de 6è, vam estudiar el tema de l’energia. Vam veure les formes d’energia: energia llumínica, tèrmica, cinètica, potencial, química, sonora i l’elèctrica; i com aquestes es poden transformar.

Vam investigar algunes d’elles: l’energia llumínica i sonora, l’energia tèrmica i finalment l’energia elèctrica. D’aquesta última hem fet alguns experiments. Hem comprovat com es pot manifestar l‘electricitat estàtica i com funciona el corrent elèctric. 

Voleu saber com hem fet un circuit elèctric? Doncs mireu, amb una pila de petaca (un generador), un portabombetes i una bombeta (receptor elèctric), un cable elèctric i un interruptor hem muntat un circuit elèctric. Amb aquests elements hem creat un circuit. Després l’hem dibuixat i ens hem adonat de la importància de conèixer les propietats dels materials (conductors – aïllants) per tal de tenir la major seguretat possible en els usos diaris d’aquesta energia.

Aquí us deixem algunes fotografies del que vam fer: