Biblioteca

A Primària es fan sessions de biblioteca en mig grup durant horari escolar per dinamitzar la lectura i dur a terme el préstec quinzenal mitjançant el programa Epèrgam.

A més a més, els dimecres a la tarda (de 16:30h a 17:30h) oferim “BIBLIOTECA EXTRAESCOLAR“, un espai gratuït dinamitzat per la coordinadora lingüística del centre i famílies col·laboradores de l’AMPA.

Des del curs 2015 l’escola ofereix a tots els infants i famílies, la possibilitat d’estar una hora a la biblioteca de l’escola, on es pot llegir, consultar internet, fer deures, treballs de grup, buscar informació en els llibres de coneixements… i on també, una vegada al mes, es fa una activitat de foment i dinamització de la lectura.  Moltes de les activitats o tallers proposats estan relacionats amb les festes o activitats que es duen a terme a l’escola, fent més significativa i motivant la participació de l’alumnat en aquest espai.

És una bona oportunitat per fer que els alumnes s’acostin una mica més al món dels llibres i la lectura, que tan útil els serà per a la consolidació dels seus aprenentatges escolars i també per al seu desenvolupament personal.

Aquesta activitat extraescolar, com que es fa amb persones voluntàries, ÉS TOTALMENT GRATUÏTA. Les mares voluntàries treballen conjuntament amb una mestra de l’escola (coordinadora lingüística) per tal de coordinar activitats i fer que les sessions de biblioteca siguin el màxim de profitoses possible per als nens i nenes. Normalment les sessions de dinamització lectora inclouen contacontes, teatre o lectures dramatitzades, tallers plàstics, laboratoris de lectura conjuntament amb la biblioteca Esteve Paluzie, pel·lícules relacionades amb la literatura, visites d’il·lustradors… i d’altres activitats per l’estil. Podeu visitar en aquesta mateixa web l’apartat VA DE LLIBRES i veureu les coses que s’han anat fent fins ara.

Al curs 18-19, l’il·lustrador Valentí Gubianas va dibuixar un mural a la paret de la biblioteca per donar llum a les lectures de l’escola. Cliqueu sobre la imatge per veure el mural en detall.

“Per votació popular, l’escola va decidir que la seva biblioteca portaria el meu nom i poder posar llum en aquest espai estimat, cuidat i viu, m’omple moltíssim. Aquest far és la biblioteca que desprèn llum en forma de personatges de la literatura infantil i juvenil i surten, volant, a conèixer món, a conèixer lectors. Gràcies Can Serra, tot vostre!” Valentí Gubianas, novembre 2018.