Projecte Educatiu de Centre

El projecte educatiu de centre (PEC) és un document que inclou els trets d’identitat del centre, els principis pedagògics, els principis organitzatius i el projecte lingüístic.

En aquest document s’especifiquen els valors, els objectius i les prioritats d’actuació del centre, la concreció dels currículums que s’imparteixen i el tractament transversal en les àrees, matèries o mòduls de l’educació en valors i altres ensenyaments.

En els centres públics, el PEC l’elabora el claustre, a iniciativa del director.

Els centres públics i els centres privats concertats han de disposar de projecte educatiu, d’acord amb el que estableix la Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació. Es pot consultar al web de cada centre educatiu.

El Projecte Educatiu de Centre de l’escola Can Massallera es va aprovar el 27/04/2006.

L’Escola Can Massallera és una escola pública del  Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya d’una línia educativa, on s’imparteixen  les etapes educatives d’Infantil i Primària. És una escola familiar, 221 alumnes, amb una  plantilla docent de 16 mestres i la participació dels diferents agents de la comunitat educativa;  una escola de barri que fomenta la xarxa i la interacció amb les diferents entitats, serveis i  equipaments de la ciutat. D’altra banda, és una escola inclusiva, ja que parteix de la  individualitat de cada infant, considera l’individu en el seu conjunt de capacitats i potencialitats i  dóna resposta a tota la diversitat. En tot moment es té com a referència el disseny universal  d’aprenentatge (DUA) per afavorir la igualtat d’oportunitats, creant entorns flexibles i  proporcionant els suports necessaris per a reduir les barreres.

Es fomenta la transmissió i la consolidació dels valors propis d’una societat democràtica, el  respecte i la preservació del medi ambient, i el coneixement de la vila de Sant Boi en totes les seves vessants, a més d’afavorir l’educació més enllà de l’escola i  l’educació al llarg de la vida.

La família i l’escola formen part d’aquest entorn i hem de tenir un paper acollidor i estimulador, incentivant la cooperació, per tal de garantir la continuïtat educativa entre el centre i la família. Perquè això sigui possible, el centre estableix mecanismes de participació i col·laboració necessaris que permetin informar a les famílies sobre el seguiment i evolució educativa de l’alumnat, i compartir criteris d’intervenció educativa, per afavorir la participació en el procés educatiu dels seus fills i filles.

La missió fonamental del nostre PEC és :

• Definir una línia comuna d’actuació que orienti l’activitat individual del professorat per aconseguir la coherència necessària de l’acció educativa en què l’alumnat participarà al llarg del període d’escolaritat en la mateixa escola.
  • Donar publicitat a la Comunitat Educativa de les línies prioritàries d’actuació del col·lectiu escolar.

Accés al Projecte Educatiu de Centre