Famílies

Cap mestre, cap pedagog ni cap mare ni pare no podrà tenir, tot sol, més idees ni idees millors de les que un grup de persones que dialoga pot arribar a produir.”

Paola Cagliari (pedagoga italiana – Pistoia)

Podeu accedir a la seva pàgina web AQUÍ.

La implicació de les famílies és un dels grans eixos de la nostra escola. El nostre objectiu és comú: el benestar i desenvolupament dels infants, que compartirem al llarg dels seus primers anys de vida. Per això, creiem que és indispensable conèixer-nos i acompanyar-los en aquest procés: trobar-nos, expressar-nos, consensuar, construir i gaudir plegats.

AFA – Associació de Famílies d’Alumnes.

Les Associacions de famílies també poden ser conegudes com a APA, AMPA o AMIPA. Des de l’escola CAMINS, s’ha optat per aquesta abreviació AFA on s’hi troben representades totes possibles realitats de l’alumnat i les seves famílies, acollint la diversitat d’estructures i realitats familiars.

Es tracta d’una Associació sense ànim de lucre, formada per diferents famílies de l’escola que, de forma voluntària, s’organitzen com a grup en diferents comissions de treball per realitzar tasques com ara:

• Organitzar i/o donar suport els serveis de suport a les famílies (servei d’acollida ‘Bon dia’, Menjador, tardes de setembre, Pati obert,…)
  • Organitzar les activitats que els alumnes poden realitzar fora de l’horari escolar (Extraescolars).
  • Emprendre projectes social en col·laboració amb l’escola.
  • Col·laborar amb les festes de l’escola (Sant Martirià, Castanyada, Nadal, Carnestoltes, Sant Jordi, Festa de final de curs,…)
  • Recollir les opinions sobre el funcionament quotidià de l’escola i fem d’enllaç entre famílies-escola.
  • Participar en la presa de decisions de l’escola mitjançant un representant al Consell Escolar del centre, juntament amb la resta de la comunitat educativa.
  • Participar en les diverses activitats de Banyoles (Sant Martirià, Rua de Carnestoltes,…).
  • Organitzar les trobades de famílies, on es troben totes per compartir una estona plegades.
  • Col·laborar amb l’escola en l’adquisició de material pedagògic i en el manteniment i la renovació dels diferents espais escolars.
 img_6260 img_6296 img_6293