Projectes compartits

Els projectes compartits amb la comunitat educativa ha estat un dels grans valors de CAMINS.  Des dels inicis de l’escola es va encetar una de les dinàmiques i pràctiques que hem volgut salvaguardar al llarg dels anys: UN PROJECTE COMPARTIT amb famílies, entorn i comunitat.

Cada curs escolar, amb tota la comunitat del centre, somiem i portem a la pràctica un projecte que ens ha d’ajudar a fer-nos més nostra l’escola, a conèixer-nos millor sempre des d’una mirada de respecte i convivència.

Els projectes que hem desenvolupat fins al dia d’avui ha estat:

• Curs 12-13 : “El primer regal: un nom per l’Escola” Projecte on vam escollir el nom pel nostre centre: Escola Camins.
  • Curs 13-14: “Un logotip per l’Escola Camins”. Creació del logotip que actualment s’utilitza com a imatge de referència d’escola.
  • Curs 14-15: “L’escola que jo vull”. Vam compartir i reflexionar entorn els valors del nostre centre per acabar elaborant i presentant la Carta de Compromís.
  • Curs 15-16: “Millorem el nostre pati”. El resultat final del projecte va ser la construcció d’una cabana i millora del pati amb més ombres i més verd.
  • Curs 16-17: “La mascota de lectura”. El resultat final del projecte va ser la Bombolletra, la mascota de lectura del nostre centre.
  • Curs 17-18:”Una cançó per l’escola” El resultat final del projecte va ser una cançó amb totes  les llengües que es parlen al centre.
  • Curs 18-19: “jocs d’arreu del món” El resultat final del projecte va ser un recull exhaustiu de jocs tradicionals de tot el món.
  • Curs 19-20: “Ens vinculem”. 16 ambients de l’escola es vinculen amb 16 entitats de la ciutat. Aquest projecte va quedar interromput per l’inici de la Pandèmia de COVID-19.

De cadascun dels projectes participatius i compartits n’ha sorgit algun “producte”: un nom, un logotip, una carta de compromís, una cabana pel pati, una mascota de lectura, una cançó. Però aquest “producte” és només una excusa per poder treballar tot un seguit d’objectius que ens han d’ajudar a millorar les relacions entre tots els membres de la comunitat educativa, a millorar la participació de totes les famílies tinguin la procedència que tinguin i en definitiva a ser una escola participativa i democràtica.