Qui som?

A les Preses, van deixar de tenir escola l’any 1979. Les nenes i els nens del poble van anar a l’escola Verntallat de la Vall d’en Bas, situada a pocs metres del nucli urbà. Una escola que actualment acull nens i nenes de Les Preses, Sant Esteve d’en Bas, El Mallol, Sant Privat d’en Bas, Puigpardines, La Pinya, Joanetes, Hostalets d’en Bas i, fins i tot, d’Olot. Coincidint amb l’increment del nombre d’alumnes al Verntallat i la manca d’espai, el Departament d’Ensenyament va atendre la reivindicació històrica dels presencs, així com tota la comunitat educativa de l’escola Verntallat, i ha construit una escola al poble. Així doncs, un grup de mestres ens hem presentat per tirar endavant aquesta nova escola iniciada al 2011.

El nom de la Bòbila procedeix de l’antiga fàbrica de rajols que hi havia en el lloc on ara hi ha la nostra escola, de la qual se n’ha conservat la xemeneia que s’ha convertit en el símbol identificatiu de l’escola.

Marta Cros Directora, suport
Margarita Busquets Secretària, suport
Anna Avellaneda Cap d’estudis,  suport
Anna Hidalgo Tutors P3
Marta Berga Tutora P4
Anna Selva Tutora P5
Montse Virosta Tutora 1r
Anna Sellabona Tutora 2n
Esther Canalias Tutora 3r
Sònia Juanola Tutora 4t
Mila Duran Tutora 5è
Rosa Arjona Tutora 6è i anglès a CS
Aura LLuís Plàstica en anglès, anglès a Ed. Infantil
Mireia Morais Anglès a CI i CM, suport
Núria Moncal Música
Angi Riera Ed. Física, suport CM
Elisabeth Vilarrasa Ed. Especial

TRETS D’IDENTITAT

– ESCOLA INCLUSIVA: som una escola que veu l’heterogeneïtat dels seus alumnes com un valor, que els enriqueix mútuament i que possibilita que cadascun avanci segons les seves característiques i capacitats.

– ESCOLA EQUITATIVA: donem a cadascun dels alumnes allò que necessita per poder progressar en el seu aprenentatge.

– ESCOLA PARTICIPATIVA: la gestió és compartida per professors, alumnes, pares i ajuntament, mantenint unes bones relacions per facilitar la participació en les activitats que es proposin tant en temps lectiu com complementari i extraescolar.

– ESCOLA LAICA: respectem les creences que siguin respectuoses amb les diferents maneres de pensar.

– ESCOLA CATALANA: utilitzem la llengua catalana com a llengua normal i habitual de relació. L’escola assumeix la tasca de normalitzar el català i d’arrelar als alumnes al nostre país i a la nostra cultura, respectant les normes vigents sobre l’ensenyament en català.

– ESCOLA OBERTA A L’ENTORN: Apostarem per la sostenibilitat social i ambiental i per una alimentació saludable, implicats en la conservació del medi ambient, social i natural.

MIRA LES FOTOS DE GRUP