Projectes d’innovació

Guanyadors del segon premi!

Som en Pol de 4t i en Jaume de 5è, dos membres de la comissió de Hack the school del 9d4t i en aquest article us explicarem com hem aconseguit guanyar el segon premi!

Cada dimecres a la tarda l’equip motor format per  2 arquitectes, 4 mestres, 5 nens i alguns pares ens reuníem per pensar com millorar els espais de l’escola. Després de preguntar-ho a tothom i fer activitats  perquè els alumnes i famílies poguessin opinar vam decidir que milloraríem la fusteria. Altres activitats que vam fer van ser prepara cases de cartró pluma on els pares poguessin escriure-hi idees, comprar materials al Bauhaus per fer un carro per guardar les fustes de la fusteria,  contar quants nens i nenes hi cabien a la fusteria i el menjador…

Poc a poc vam anar reunint idees i dissenyant una nova fusteria que pogués ser més gran. L’obriríem a fora a l’espai entre els dos barracons. Quan ja ho teníem llest, vam presentar el projecte escrit i al cap d’uns dies ens van dir que havíem guanyat!!

El que més ens ha agradat és poder participar i col·laborar en aquest projecte.

Clica la imatge per veure l’equip motor

hacktheschool_0
Hack the School – Espais per Aprendre i Conviure és un projecte de la Fundació Bofill amb l’objectiu de repensar els espais i elements escolars dels centres educatius. L’escola 9d4t és un dels només 30 centres de tot Catalunya seleccionats per formar part d’aquest projecte que ja està en marxa. En l’actualitat, amb el suport dels arquitectes Xevi i Eva, la comunitat educativa –famílies, alumnat i mestres– està elaborant propostes i solucions dirigides a millorar i a optimitzar l’aprenentatge.

A continuació us adjuntem la Guia pràctica que ha servita de base a l’equip motor per tirar endavant el projecte.