Com han viscut el taller de lectura els voluntaris?

Aquest any s’han creat noves propostes de vountariat a l’escola i una d’elles ha sigut el Taller de lectura. Aquesta tipus de proposta s’enmarca en el nostre projecte educatiu dins l’Escola participativa i l’Escola Lectora.
Aquesta és la valoració que en fan els voluntaris d’aquest taller tan fantàstic! “Ha sigut un plaer formar part d’aquesta experiència. A més de poder compartir estones molt agradables i tranquiles de lectures amb els nens i nenes, és molt gratificant veure com desperten l’interés per la lectura quan l’únic que fem és acompanyar-los en el seu procés. Hem pogut comprobar i veure de quina manera natural i innata desperten la curiositat quan els fas una proposta de llibre del seu interés, o quan els deixes temps sense pressionar-los, deixant que siguin ells els qui van més enllà, al seu ritme, amb els SEUS descobriments i com llavors amb respecte, temps i il.lusió desperten la passió d’apendre, que portem tots dins.
Ha sigut molt emocionant, viure coses com:
el fet d’obrir la porta de la classe i veure com s’apuntaven tots per tornar-hi, perquè tenien ganes de continuar aquell llibre que van deixar a mitges, i que recordaven d’una setmana per l’altre amb il.lusió. També veure l’esforç que feien d’acabar de llegir  aquella part, tot descobrint el que hi posava, satisfets. Nens que no tenien tant d’interés en la lectura, veure que tornaven de forma voluntària els divendres, per rependre allò que estaven descobrint.
Així com llegir nosaltres  quan ells ens ho demanaven perquè volien continuar però estaven cansats per fer-ho ells.
Un cop més, respecte i temps.
Tot això és més gratificant que la quantitat de pàgines o llibres que hàgim llegit, que no han sigut poques!
I és que a través de la lectura, ells també descobreixen la vida i els seus interessos.
Moltes gràcies per la proposta d’ aquest taller. Gran iniciativa. I tant de bó l’any vinent es pugui tornar a repetir.”