Sortim a descobrir els mitjans de transport

Els nens i nenes de tres i quatre anys de l’escola 9d4t estem descobrint els diferents tipus de transport. Hi ha vehicles que ens poden dur a tots els racons del món: per mar, per camins i carreteres i, també, pel cel.

Estem aprenent que els vehicles que circulen per les carreteres no són pas tots cotxes sinó que també hi ha camions, furgonetes, caravanes, tractors, autobusos, ambulàncies, camions de bombers… I no sempre tenen només quatre rodes! A vegades en tenen moltes més, i força més grosses!

Per seguir treballant aquests nous coneixements, els nens i nenes de l’Altell, l’Altelier i el Laboratori hem fet una sortida a l’entorn per veure quins vehicles circulen pel nostre poble.

Hem vist vehicles per transportar tot tipus de coses, per exemple, la furgoneta d’una peixateria. També hem trobat caravanes a l’aparcament del costat de La Baldufa. Ens hem creuat amb bicicletes que passejaven pel carril. Hem observat motos (algunes molt grosses!). També ens hem fixat en els avions i les seves esteles per damunt dels nostres caps. Ah! I ens hem parat a observar el petit tren que ens recorda que, fa molts i molts anys, la via que travessava Quart per portar persones i mercaderies des d’Olot fins a Sant Feliu de Guíxols.

De tornada cap a l’escola, ens hem parat sobre el pont del riu per veure si passava algun vaixell o un submarí. Llàstima! No n’hi havia cap. Deu ser perquè hi ha poca aigua. El que no ens ha agradat gaire és que hi hagi deixalles.

A més d’aprendre més coses sobre els mitjans de transport, amb aquesta sortida també hem recordat que cal tenir cura del nostre entorn i de la natura que ens envolta.