Aparador literari dedicat als refugiats

Dia rere dia ens despertem amb terribles imatges d’exiliats sirians travessant Europa, en un desesperat intent de fugir de la guerra i arribar a la seva improbable Ítaca.

Coneixedors de que existeixen varis àlbums il·lustrats que parlen sobre els refugiats, l’exili i la migració, avui, als nostres alumnes, en tornar a l’escola els hem donat la benvinguda amb un aparador literari dedicat als refugiats.

Estem convençuts que l’escola és una eina clau per transmetre als nostres alumnes valors com la cultura integradora, el sentiment de pertinença, l’empatia, la tolerància i la idea que “tots som iguals”.

Els contes i àlbums il·lustrats ens ofereixen valors i aprenentatges que contribueixen al desenvolupament integral dels infants. En aquest cas, les imatges expliquen molt més que el text, i en tots i cada un d’ells s’expliquen històries que ens poden ajudar a parlar de la situació que viuen les persones refugiades amb els nostres alumnes.

Hem volgut alhora, fer un petit homenatge a l’artista Sirià Nizar Ali Badr que,  a través de les seves escultures minimalistes elaborades amb les pedres que recull a les platges de Latakia, al nord del país,  representa escenes de famílies que fugen, plasmant així  la tragèdia del seu poble.