Adaptació al curs de P3

Per a molts nens i nenes l’entrada al parvulari suposa la primera separació física i afectiva del seu entorn familiar. Per a d’altres, aquells que han anat a una Llar d’Infants, significa trobar-se en una comunitat més nombrosa i en un marc físic diferent. Tant per als uns com per als altres, anar a l’escola vol dir adaptar-se a un nou espai, tenir més companys i conèixer uns altres adults. En tot cas és un moment important en la vida dels infants i de les seves famílies i per això posem especial atenció i tendresa en aquestes primeres setmanes a l’escola.

Aspectes i actuacions que tenim en compte:

– Reunió de pares la primera setmana de setembre, abans d’iniciar el curs, on els pares coneixen l’equip docent i aquest els explica aspectes concrets del funcionament de l’escola, del curs de P3, de l’etapa d’educació infantil i del procés d’adaptació.

– L’adaptació és diferent per cada nen/a. Per fer aquest procés planer i tranquil és essencial el treball conjunt i una bona comunicació entre família i escola que doni seguretat i confiança a l’infant.

– Durant el procés d’adaptació es compta amb l’ajut d’una segona mestra a l’aula i de la psicopedagoga del centre.

– Considerem que un infant està adaptat quan se’l veu tranquil i content a l’escola i ha establert un lligam afectiu amb la mestra i els companys d’aula.

infantil2