Sortida de 4t a Can Massaguer (Breda)

El divendres, dia 3 de novembre, els alumnes de 4t van anar d’excursió a Can Massaguer (Breda). Van fer una passejada pel Montseny i van poder gaudir dels colors i les olors de les plantes aromàtiques del sotabosc. Es van endinsar en un bosc mixt de roures, alzines i castanyers. Caminant per l’ombra que donaven les capçades dels arbres van arribar a un bosc d’un grup de castanyers units per la soca mare.

Un cop van arribar a Can Massaguer els monitors van explicar el conte El rei dels ocells. Un dia els ocells decideixen tenir un rei i acorden que serà aquell que voli més alt, aquell que arribi més amunt en una cursa. Molts s’hi apunten i comencen a enlairar-se. De mica en mica es van quedant els pardals, les gavines, els cignes, fins que allà dalt majestuosa l’àguila plana orgullosa d’haver arribat més amunt que cap altre ocell. En aquell moment, un ocell menudet que s’ha amagat entre les plomes de l’àguila fa un saltiró i arriba encara una mica més amunt. L’ocellet, gràcies al seu enginy, és nomenat rei dels ocells i el bategen com a Reietó.

Tot seguit els alumnes van fer una activitat amb reclams d’ocells. Aquests reclams estan fabricats amb fusta utilitzant mètodes artesanals i permeten imitar el so d’algunes aus que són fàcils de trobar en el nostre entorn: mussol, cucut, pardal…

Per acabar la jornada els nens i les nenes van fer un taller de plantes aromàtiques i cada alumne va fer una bosseta amb espígol i romaní.