Sortida a les Coves del Toll (Moià)

El fred intens de l’Àrtic i els primers flocs de neu de la temporada han acompanyat els alumnes de 5è en la seva visita a les Coves del Toll. Emplaçades al Municipi de Moià, a la comarca natural del Moianès, estan considerades com un dels conjunts més bells de tota Catalunya. L’aigua que ha transitat durant milers d’anys ha anat treballant les parets de la cova, dotant-les de belles formes. Les excavacions arqueològiques realitzades a les Coves del Toll han convertit aquest jaciment en un dels més rics, a nivell internacional, en restes d’animals prehistòrics.

Els alumnes han visitat les cabanes i, gràcies a totes les reproduccions arqueològiques, han pogut imaginar-se com vivien a la Prehistòria. Quines espècies d’humans vivien? Com vivien? Com fabricaven les seves eines? Com encenien foc?. També per saber com es comunicaven han realitzat el taller del “Brunzidor”. Han observat que al fer voltar el “brunzidor” aquest emetia un brunzit audible a centenars de metres de distància i així es podien comunicar. Els nens i nenes ho han polit utilitzant pedres sorrenques i l’han decorat amb pigments naturals.

Tot seguit han visitat per fora la cova de la Mort, la Surgència, la de les Texoneres i finalment la Cova del Toll per dins.