Programa #aquíproubullying

El curs passat, el Departament d’Ensenyament va publicar la convocatòria del programa #aquíproubullying (Resolució ENS/881/2017), un programa d’innovació educativa pensat per treballar l’assetjament i el ciberassetjament als centres educatius del país.

Aquest programa té la finalitat d’estimular les escoles a elaborar un projecte que permeti assolir aquests objectius generals:

• Sensibilitzar la comunitat educativa de la importància de prevenir i erradicar l’assetjament entre iguals.
  • Formar la comunitat escolar en la prevenció, detecció i intervenció davant possibles situacions d’assetjament en el centre educatiu.
  • Apoderar i implicar l’alumnat per detectar i aturar els processos d’assetjament escolar mitjançant accions de servei a la comunitat.
  • Prevenir possibles situacions d’assetjament en el centre educatiu.
  • Detectar, intervenir i aturar les situacions d’assetjament escolar.

Després de ser admesos al programa, ja hem iniciat els primers passos per elaborar el projecte que s’haurà d’implementar el curs vinent.

En el projecte contemplem accions i activitats destinades a tots els sectors de la comunitat educativa: equip docent, famílies, infants…

El programa es va iniciar durant el primer trimestre, en que mestres del centre, hem rebut una formació específica on hem pogut treballar diferents aspectes relacionats, i veure diferents estratègies i accions a emprendre si ens trobem en situacions que puguin esdevenir assetjament.

Aquest segon trimestre hem fet el traspàs d’informació a la resta del claustre, i un cop iniciat el tercer trimestre, l’equip de referència del centre (les mestres que van rebre la formació i una representant de les famílies) bastirà les bases del projecte i en dissenyarà les accions pels diferents sectors. Un dels punts forts del programa és el paper que tenen els infants del cicle superior, als quals també formarem, que podran ajudar en la detecció i resolució positiva de conflictes a través dels Equips per a la Convivència.

Durant aquest tercer trimestre, acabarem la redacció del projecte concret i una vegada aprovat per l’equip docent i el Consell escolar, i un cop iniciat el curs 2018-2019 podrem iniciar la implantació, engegant les diferents accions i activitats.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *