Recull fotogràfic CASAL “ÒRBITA VITXETA”

Durant les vacances de Setmana Santa diversos nens i nenes de l’escola, i monitores, vam participar del Casal “Òrbita Vitxeta” organitzat per l’AMIPA. Durant els quatre dies que va durar el casal vam poder descobrir l’entorn de l’escola.

El dilluns 26 de març, primer dia del casal, vam fer una gimcana a l’entorn més proper de l’escola: el pati. A través de diverses proves, vam recórrer tots els espais i racons del pati d’una forma molt divertida! Seguidament, vam visitar l’hort i després de conèixer, tocar i olorar alguna de les herbes aromàtiques, verdures i hortalisses que hi ha plantades a l’hort, cadascú va plantar en un test unes llavors de pastanaga que es va poder endur a casa.

L’endemà vam anar a visitar la urbanització Sant Joan. Caminant pels seus carrers ens vam adonar que tots ells tenen el nom d’un riu, vam poder observar com hi ha molta tranquil·litat en aquesta zona i que, a part de cases i xalets, només hi ha un bar i un parc. Per descobrir coses que desconeixíem de la urbanització, durant una estona ens vam convertir en periodistes i vam entrevistar una veïna del barri, la Cori del menjador, que ens va explicar coses molt interessants! Abans de tornar cap a l’escola, vam gaudir del fantàstic parc que hi ha i ens vam passar genial jugant-hi!

El dimecres 28, després d’una breu classe d’iniciació per a petits exploradors, vam anar d’excursió més enllà de la urbanització Sant Joan, al Barranc del Picarany. Amb l’ajuda de lupes vam observar detingudament diversos animals, plantes, arbres i arbustos. Fins i tot vam intentar construir un niu per als ocells dels voltants!

L’últim dia, el dijous, vam fer l’excursió més llarga: una ruta circular que sortia de l’escola, passava pel Camí de la Selva, arribava al Barranc de Picarany, baixava pel Barranc fins a la Urbanització i tornava a l’escola. Durant el trajecte vam seguir aprenent moltes coses sobre la flora i la fauna, vam saber què és un barranc i una riera i vam adonar-nos de quin és el seu estat. De fet, vam poder observar que l’estat dels camins i rieres que envolten l’escola podria millorar molt ja que estan contaminats i plens d’escombraries… És una llàstima que es trobin en aquesta situació perquè realment hi ha uns racons molt bonics en aquesta zona… A part d’això, l’acumulació de residus també posa en perill les espècies que viuen en aquest entorn i la seguretat cada vegada que baixa una rierada. És per això que nosaltres vam fer la nostra contribució a millorar l’entorn i vam recollir part dels residus que ens anàvem trobant pel camí.

Per posar punt i final al Casal, els últims minuts vam plantar una tenda de campanya davant de l’escola i quan vam ser-hi tots a dins, vam fer la valoració dels 4 dies compartits, tot arribant a una conclusió: que ens ho havíem passat genial i havíem après moltes coses noves!!

PER PODER GAUDIR DEL RECULL FOTOGRÀFIC DEL CASAL “ÒRBITA VITXETA” CLIQUEU DAMUNT DE LA IMATGE QUE HI HA A CONTINUACIÓ: