Menys alumnes pel proper curs. Com ens afectarà?

Reus, 23 de gener de 2018

El Consell Escolar Municipal ha analitzat els efectes de la baixada d’alumnat prevista per al curs que ve a l’educació infantil, i en concret a P3. En aquest sentit, es preveu la reducció de dues aules de P3 que afectaran les escoles Joan Rebull i Isabel Besora. Aquesta disminució té com a causa la baixada prevista en el nombre de persones nascudes a la ciutat.

Menys alumnes per classe, per no haver de tancar grups

Els integrants del Consell Escolar Municipal han aprovat sol·licitar al Departament d’Ensenyament que es revisin a la baixa les actuals ràtios d’ocupació de les aules als centres reusencs tant de primària com de secundària, d’acord amb les previsions d’evolució de l’escolarització que es desprenen del padró —les dades posen de relleu que hi haurà una reducció de 64 infants a P3 el proper curs.

font ReusDiari.cat

El nombre d’alumnes actualment es troba fixat en 25 nens/es per aula. Aquest grup classe, és atès per un/a tutor/a que ha de vetllar per l’atenció individualitzada i personalitzada de les necessitats de cada infant del grup.

Amb una ràtio més baixa aquesta atenció seria de més qualitat i permetria fer un seguiment individual més acurat de l’alumnat.

No hem d’oblidar però, que si aquesta mesura arriba a consolidar-se, la baixada d’alumnes per aula afectarà l’oferta de places que l’escola proposarà per P3 el proper curs 2018/2019 si s’acaba acceptant l’iniciativa.

Algunes entitats com la FAPAC són favorables a aquesta iniciativa i han engegat una campanya de recollida de signatures per fer aquesta proposta al Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya pel proper curs.

La Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya (Fapac) ha presentat avui, 24 de gener de 2018, una campanya que demana baixar les ràtios fins als 20 alumnes per aula en l’ educació infantil i primària, amb especial incidència en el curs de P3. Amb aquesta mesura s’evitaria tancar línies i escoles.

Argumentari de la campanya