L’ADAPTACIÓ A P3

A dia d’avui, recollim del llibre “Receptes per cuinar un bon curs” d’en Xavi Corbella i Bet Soldevila, petites reflexions sobre l’adaptació a P3.

Petites reflexions que tant als infants, l’escola, les famílies i als Mestres ens ajuden a mirar la quotidianitat de l’aula d’una manera molt especial.

Tots sabem que “les primeres setmanes de P3 esdevenen un moment amb unes característiques pròpies que el fan únic i irrepetible: inici de curs, infants que no han anat mai a l’escola, separació de les figures emocionals de referència, relació amb infants i adults desconeguts i habitatge d’un espai nou i per conèixer. Aquestes característiques fan que aquest moment  tingui nom propi: “Adaptació” perquè necessàriament posarem en joc diferents estratègies per afrontar una situació nova, tant els infants, com els pares i mares, com els Mestres.”

“Durant el procés d’adaptació és quan assolirem els nostres primers aprenentatges, perquè mentre ens adaptem, aprenem. Durant l’adaptació treballem en l’infant la capacitat de separar-se de les figures de referència, de gaudir de la seva estada a l’escola, en un espai compartit amb d’altres infants, on se li ofereixen noves experiències. És el moment en què plantem les llavors del respecte,  la confiança, les dinàmiques del grup, les relacions, la gestió de les emocions, l’autoritat volguda i no imposada, els hàbits de treball, els processos d’assoliment de l’autonomia, l’escolta, el saber pensar… per això no només és important el resultat final (que els nens/es s’adaptin), sinó com  ho fem, els processos que s’hi donen, les reflexions que s’hi fan i els aprenentatges assolits. A l’adaptació, sense presses: poc a poc i bona lletra.”

Estarem d’acord que durant aquests mesos, famílies, escola i infants hem compartit moments únics i irrepetibles, moments difícils d’oblidar, moments… molts moments que de ben segur veient aquestes fotografies recordarem i intentarem entendre que fent pinya continuarem l’aventura d’aquest P3, el nostre P3!!!