Jornada pedagògica “La Vitxeta es mou pel pati”

El dia 12 de març a l’Escola La Vitxeta es va viure un dia màgic, una jornada que va suposar  un nou repte pel projecte de pati. A la primera Jornada pedagògica de “La Vitxeta es mou pel pati” vam poder compartir el nostre projecte en primera persona amb professionals docents, col·lectius, professionals, pares i mares d’escoles. Era una experiència nova per tots nosaltres però ens motivava el fet de crear xarxa i fer créixer un moviment que promogui la transformació dels espais exteriors dels centres educatius, convertint-los en espais d’aprenentatge i de múltiples possibilitats pel desenvolupament integral dels nostres infants.

Durant la Jornada es van plantejar dubtes, temors, entrebancs i neguits que sobrevenen a qualsevol acció de transformació col·lectiva. Així mateix, hi van haver moments de somni, d’il·lusió, de ganes de tornar aviat a casa i posar-se a treballar amb energia, perquè el canvi existeix i les possibilitats són infinites.

Estem convençuts que el nostre projecte ha obert noves esperances per a d’altres centres i, tot i que encara queden molts interrogants, podem afirmar amb tota sinceritat que “La Vitxeta es mou pel pati” és un granet de sorra més en l’onada de transformació dels espais exteriors, i que l’aprenentatge i el saber es construeix amb l’empenta de tots.

La convocatòria va ser un èxit, amb gairebé un centenar de persones inscrites vingudes d’arreu de Catalunya i el País Valencià, per a les que en un matí de diumenge no us va poder la mandra i veu emprendre el viatge cap a Reus, destí La Vitxeta. Per aquest motiu ens agradaria que rebéssiu el nostre més sincer agraïment. Volem agrair d’una manera molt especial a la Carme Cols i en Pitu Fernàndez pel seu mestratge i saber des dels inicis del nostre projecte. Hem atravessat per moltes situacions, algunes de bones i altres de no tan bones, però el seu suport incondicional i la seva aposta ferma pel projecte ens ha fet reunir la força necessària per ser avui en dia on som. Gaudir de la seva participació i intervenció, que sempre és un plaer escoltar, és una enorme satisfacció i ens fa saber-nos afortunats de contar amb dues persones tan estimades com ells.

De la mateixa manera, volem reconèixer a l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la Universitat Rovira i Virgili la seva eficiència i el suport en la gestió de la jornada, fent que aquesta pogués ser reconeguda com a formació permanent del professorat tant de Catalunya com del País Valencià.

Finalment, manifestar també el nostre profund agraïment a l’Amipa de l’escola i a l’equip educatiu de La Vitxeta, per compartir tants i tants moments en el dia a dia del projecte.

Us fem a mans la presentació que va ser projectada a la jornada, esperant que us sigui d’utilitat, i restem a la vostra disposició per qualsevol dubte que us pugui sorgir o qualsevol inquietud que ens vulgueu compartir.

Per concloure, us deixem un petit tastet d’imatges del que va ser la vostra participació a la nostra Primera Jornada Pedagògica del projecte de pati.

Moltes gràcies i fins aviat!!!!!

Fotografies realitzades per col·laboradors de la Vitxeta.net. Gràcies Joana! I una col.laboració especial de la Carme Cols i el Pitu Fernández d’ El Safareig.