Gràcies!

Bafarada escrita per la classe de 2nA com a part de l’exposició de bafarades de tota l’escola sobre les actuacions de les dues primeres jornades de pati.

El conte del pati – segona part

(Podeu veure la primera part del conte a Tercera Jornada de Treball pel pati)

… I vet aquí que una vegada més l’Escola La Vitxeta va tornar a lluir amb tots els colors. Petits i grans es movien pel seu pati.

Aquell pati sense quasi vegetació ni massa opcions de joc, sense racons màgics, ni ombra, anava desapareixent. Poc a poc esdevenia un pati amb espais per a seure i trobar-se, amb cuinetes, sorrals, jocs pintats, circuits, pissarres, escenari teatral, centre d’instruments, arbres i plantes, arcs vegetals, bancs i caixes per a emmagatzemar… Els nens i les nenes d’aquella escola havien sigut escoltats i el seu pati es transformava.

Una vegada més, entre tots i totes, i amb molt d’esforç, havien anat dissenyant un nou pati. La Vitxeta es movia i no volia parar quieta.
Aquella comunitat s’havia arremangat de nou i havia demostrat que el bon treball d’equip era la clau d’aquell èxit.

I com sempre els nens i nenes d’aquella escola seguien cantant, molt agraïts per tots els canvis, però amb una nova melodia i un nou anhel: ara volien un rocòdrom tal com ja havien imaginat.

… continuarà…

Gràcies a tots i totes els que heu fet possible que la Tercera Jornada La Vitxeta es Mou pel pati fos una gran jornada.

Gràcies als pares i mares de la Comissió de pati, per totes les hores dedicades especialment durant els últims dies perquè estigués tot a punt per a treballar, dissenyant les actuacions i preparant els materials.

Gràcies a la subcomissió de pati que ha fet possible un nou repte que ha estat compartir el nostre projecte amb altres col.lectius que creuen en una transformació dels espais exteriors. Gràcies a la Primera Jornada Pedagògica de pati, hem pogut compartir la nostra experiència amb persones vingudes de tots els racons i escoles d’arreu de Catalunya, del Camp de Tarragona, del Priorat… però també del País Valencià, de Castelló, i fins i tot de la Vall d’Albaida (uns 90 inscrits). Gràcies a tots els assistents pel vostre interès i per la vostra il·lusió en uns patis canviants. Esperem rebre notícies vostres ben aviat.

Gràcies també la Junta de l’AMIPA i a l’Esther pel seu suport i per facilitar-nos la feina, gràcies a tot l’equip de pares i mares voluntaris que heu organitzat els tallers per elaborar menjadores d’ocells, per a fer pilotes de malabars i per a l’estampació de les teles que lluiran al nou escenari de primària, gràcies al Pitu Fernández i a la Carme Cols del Safareig per la vostra visita, col·laboració i tot el vostre suport, gràcies a l’equip directiu de l’escola i als mestres que heu pogut assistir a la Jornada i col.laborar amb tots nosaltres, gràcies als fotògrafs que de ben segur haureu copsat moments únics i irrepetibles, gràcies a la Marga per la seva il·lustració que ens ha inspirat i que ha estampat les samarretes i les bosses que avui lluíem de tots colors pel pati, gràcies al Pere per haver fet possible que tots els assistents avui poguessin marxar amb un imant d’obsequi, i sobretot gràcies a totes les famílies que avui heu decidit donar un cop de mà i assistir a la jornada.

De moment us deixem un petit tastet de la jornada però ben aviat publicarem un reportatge fotogràfic.