Cinquè dinar del món. França

Aquest febrer ha arribat el nou dia temàtic al menjador de l’escola juntament amb l’esbojarrada festa de carnaval. El país que hem volgut descobrir aquest mes ha sigut França que a més compta amb un forta tradició de festes per carnaval, especialment la batalla de les flors de Niça.

Així doncs, durant l’última setmana de febrer hem viatjat per aquest bonic país veí visitant, a través de fotografies i la imaginació, el Mont Sant Michel, la Torre Eiffel, El Moulin Rouge i el carnaval de Niça entre molts més d’altres. Descobrint d’aquesta manera la seva cultura, tradicions i àmplia gastronomia. En aquest sentit tots els cursos tant d’Infantil com de Primària han fet de cuiners i  han elaborat uns exquisits croissants de mantega que ens han fet llepar-nos els dits.

Per altra banda, i en motiu del carnaval, els nens i nenes del menjador de la Vitxeta han pogut confeccionar-se les seves pròpies màscares i han aprofitat també l’ocasió per deixar el menjador ben decorat amb banderoles artesanes amb els colors de França.

Els infants de P3, P4 i P5 han recreat la famosa batalla de les flors de Niça. Això sí, amb globus de colors i moltes ganes! Amenitzat tot plegat amb un ball final on han fet molta gresca i xerinola.

Els cursos de 1r, 2n i 3r han participat en un emocionant ball de màscares on han après a ballar i cantar la tradicional cançó popular del Pont d’Avinyó.

Per la seva banda, els nens i nenes de 3r, 4t, 5è i 6è han pogut exhibir les seves fantàstiques disfresses en l’increïble concurs que vam realitzar el divendres i que va acabar amb entrega de premis i una mica de discoteca per a tots els participants. Somriures, rialles i alegria van inundar l’escola durant aquestes dates.

Finalment, el mateix divendres, tots els nens i nenes del menjador van poder gaudir d’un deliciós menú francès que comptava amb una quiche lorraine de primer plat, un coq al vine (pollastre al vi) de segon i unes exquisides creps de xocolata de postres.

Entre dia francès i carnaval va ser una setmana ben distreta i divertida que ens ha permès conèixer de nou més coses sobre el món que ens envolta.