Sessions de música Tradicional: Flabiol i Tamborí a càrrec de Cristina Boixadera.

Avui hem començat a l’Escola El Bosc de Mont-ral una nova activitat de música tradicional.
Cristina Boixadera introdueix als infants més grans de primària en el coneixement del Flabiol i Tamborí. Una activitat que durarà tot el curs gràcies al suport de les nostres famílies.

El treball del flabiol i el tamborí  a l’escola no ha de ser entès com la substitució o l’abandó d’altres instruments que han estat i són presents al centre: xilòfons, metal.lòfons, percussió, teclats, flautes…

El flabiol i el tamborí obren i aporten nous marcs d’actuació i noves vies pedagògiques per a l’aprenentatge musical dels infants sense renunciar a altres metodologies pedagògiques presents que tan bons resultats han donat al llarg de tants anys. La seva afinació i el seu registre permet conviure i complementar-se tocant conjuntament amb el altres instruments ja presents.

El flabiol apareix gairebé sempre acompanyat pel tamborí. El treball de percussió afegeix un nou element a treballar sistemàticament: la combinació entre melodia i ritme com a elements complementaris. El fet de tocar dos instruments a la vegada, un de rítmic i un de melòdic, enriqueix el treball instrumental i diversifica l’àmbit d’incidència dels instruments en l’aprenentatge integral de la música, a la vegada que aquest aprenentatge pot tenir més aplicacions instrumentals, tant amb el instruments per separat com en conjunt.

El flabiol i el tamborí permeten ser treballats des del principi del treball col.laboratiu, buscant l’enfortiment del treball en equip en el dia a dia i, en el cas de poder mostrar aquest treball en públic, buscant activitats que desemboquin en un reconeixement social del grup-classe com a col.lectiu. Aconseguim doncs un treball social d’equip, de creació conjunta, de respecte als companys, al treball comú i a la música. Treballem valors i actituds, i a la vegada duem a terme un treball vivencial, de competències i per sobre de tot útil, ja que es tradueix en unes activitats viscudes, festives, exigents i reconegudes per a la col.lectivitat.

foto de Escola El Bosc Mont-ral. foto de Escola El Bosc Mont-ral.