El projecte de Cicle Inicial: Per què el Sol no es veu a la nit?

Els alumnes de Cicle Inicial han realitzat un projecte sobre el sistema solar partint de les seves inquietuds.

En classe s’han organitzat en grups col·laboratius.

En el treball en grup per respondre a la pregunta utilitzaven llibres, tablets, material i informació de casa.

Van elaborar una graella de doble entrada  en les columnes hi havia els noms dels planetes i  en les files algunes de les característiques de cada planeta, com ara la distància al Sol, la mida, el color, els satel·lits…  Al final de la sessió exposaven a la resta de companys les conclusions i s’anotava a la graella les noves dades.

Al mateix temps vam fer un mapa conceptual que s’anava ampliant cada dia  amb les noves informacions.

Per entendre el moviment de rotació i translació van construir un mòbil del Sol, la Terra i la Lluna i alguns dels alumnes van fer maquetes representant aquests moviment.

Cicant a la imatge podreu accedir a l’àlbum de fotos de l’activitat.