Història

L’escola Bernat Metge va iniciar la seva activitat el setembre de 1983 absorbint els grups d’alumnes escolaritzats en “caracolas” a la seva zona d’incidència.

L’actual edifici va ser ocupat per grups de nivells diversos (2 grups de cinquè, 3 grups de vuitè, etc.) i dues aules ubicades en un barracó en el solar que actualment ocupa l’EBM El Cabusset. Així com la incorporació de part de l’alumnat de l’Escola La Granja en el moment del seu tancament.

L’edifici i les seves dotacions responen al pla d’estudis vigent en aquell moment.

Mica a mica amb el pas dels anys i amb les construccions escolars que alhora es van fer a la ciutat, la seva ocupació es va anar regularitzant fins a ésser un centre de segon cicle d’Educació Infantil i Primària d’una sola línia.