Taller de Rakú

Els nens i nenes de quart hem anat a Can Julià, una masia que te més de 500 anys.

Hem pintat un bol de ceràmica seguint una tècnica japonesa anomenada Rakú, i també hem fet una espelma.
Rakú vol dir expressar el nostre estat d’ànim des de dins cap a fora. Les pintures que hem utilitzat estan fetes de minerals i aigua. Hem personalitzat la nostra peça amb aquesta pintura i l’hem posat al forn.

Per una finestreta del forn hem vist com les peces cuites es tornaven vermelles com el foc. Després les hem agafat amb unes pinces llargues per no cremar-nos, ja que estaven a 1000ºC. Un cop les hem tret hem pogut escoltar un so trencadís. Els colors han canviat passant de marró fort i fluix a verd i blau fosc.
A continuació, hem fet una espelma vegetal amb grassa de palmera, que era com sucre en pols,l’hem fos al foc i l’hem agafat amb una tassa per omplir el rotlle de paper. Perquè es tornés solida l’hem deixat refredar una bona estona. Després hem agafat un tros de fang per fer la base de la mida d’una galeta príncep. Seguidament hem agafat una metxa de cotó i en un extrem li hem posat una boleta de fang. Després hem agafat un escuradents i l’hem posat travessant la metxa. D’aquesta manera hem fet que la metxa estigués al mig i s’aguantés.

Hem dinat a l’aire lliure i hem jugat una bona estona. Finalment hem anat a recollir les nostres obres i amb un somriure hem pujat a l’autobús i hem tornat a l’escola.

Marisol i Lucas