Entrevista a Albert Camats

L’Albert Camats ha vingut a la nostra escola a fer-nos un mural del dibuixant que dóna nom a la nostra escola : Josep Maria Madorell. El mural és gegant! Ocupa la paret del nostre pati. Des de la finestra de les classes de sisè, l’hem vist treballar dia a dia i, ens ha agradat i intrigat tant, que hem decidit fer-li una entrevista, per saber una mica més d’ell i de la seva feina.

Quants anys fa que dibuixes?

Des de que era petit.

De petit volies ser pintor?
No, volia ser mecànic com el meu pare, però pintar sempre se m’ha donat bé.

T’agrada aquesta feina?
Molt.

Quan vas començar a treballar?
Fa deu anys.

És molt complicat fer dibuixos tan grans?
En aquest cas, no ho ha estat gaire.

És incòmode pintar pujat a la bastida?
Una mica, perquè has d’estar molta estona pujat i es belluga una mica. A més, el fet d’estar a dalt implica que no puc separar-me del dibuix per veure’l des d’un altra perspectiva i agafar la idea de com està quedant en general.

Les pintures que fas servir són especials?
Són pintures per a exteriors, perquè la pluja, els canvis de temperatura i el sol no li facin malbé.

Que fas si t’equivoques fent un dibuix?
Com que faig els dibuixos amb pintura, si m’equivoco no puc esborrar. El que faig és tapar l’error amb pintura del color de la paret.

Quins són els personatges que estàs dibuixant?

Són el Pere Vidal, el Jep, El Fidel, el Massagran i el gos.

Quin és el personatge d’aquest mural que has trobat més complicat de fer?

En realitat no ha estat cap personatge en concret, perquè el faig per parts, el que ha estat més complicat han estat els trossos on hi havia molts colors.

Has fet algun mural més a altres escoles?
No, només a la vostra.