Xerrada Apilo XII

Estem envoltats d’aparells de tot tipus que utilitzen piles com a font d’energia.

Sabem que aquestes piles i bateries, quan estan esgotades, contenen substàncies químiques molt tòxiques que poden fer malbé el medi ambient. És per això que la nostra escola s’ha inscrit al projecte Apilo XII, un projecte que fomenta i anima a les escoles i alumnes a reciclar tot tipus de piles per protegir el nostre planeta.

Avui, 15 de gener, una educadora ambiental ens ha fet una xerrada als nens i nenes de 5è, per tal de conscienciar-nos sobre la importància del reciclatge de les piles.

Ens han explicat la importància de l’energia en la societat actual, que és una pila i els tipus de piles que utilitzem actualment. A més a més, hem après que els recursos són limitats, que cal no malbaratar-los, la importància de reciclar les piles i convertir-les en un material aprofitable, un cop han esgotat la seva vida útil.

En acabar la xerrada, hem fet un experiment molt divertit i hem construït una pila senzilla amb una llimona, un clau i una moneda de coure! Ens ha encantat!

Ah, per cert! Si tens piles esgotades per casa, pots portar-les a la nostra escola, entre tots aconseguirem un món millor i menys contaminat!