Les dragones d’Ígmor i l’escriptora Estel Solé

La visita d’autores a l’escola sempre és un bon moment per motivar als nens i nenes a llegir i a escriure, a imaginar i construir mons ben diferents i increïbles.

Aquest any ens ha visitat l’Estel Solé, actriu i escriptora molinenca. Hem estat preparant la visita prèviament llegint algun dels seus contes del llibre “Cap de grills”, hem fet unes lletres convertides en persones que pengen de la nostra classe i hem après un munt de dites i frases fetes.

Però amb la seva visita hem viatjat al país d’Ígmor, on una dragona molt valenta aprèn a dir NO i a lluitar pels seus somnis. Tot i que ja de fugir del seu poble per protegir-se dels dracs que la volen obligar a tenir ous, uns ous molt especials amb els que volen convertir-se en dracs més poderosos.

Després que l’Estel ens llegís aquest conte, hem estat fent una conversa per entendre què ens volia dir l’autora a través del conte. Hem estat parlant del feminisme, del capitalisme, del poder dels homes sobre les dones, de la importància de lluitar pels nostres drets i els nostres somnis…

Ha estat una conversa molt enriquidora amb la que ens quedem amb un aprenentatge molt important: “Tothom té el poder per canviar aquestes actituds, només cal que estiguem atents i atentes i mostrem la nostra valentia per parar comentaris o accions que creiem injustos.”

Consell escolar

Famílies,

Ahir dimecres 20 de març, vam celebrar un Consell Escolar amb el següent ordre del dia:

1. Aprovació de l’acta anterior.
  2. Memòria final de mandat.
  3. Comissió avaluativa.
  4. Altres.

Es va aprovar l’acta sense cap esmena, i el director va procedir a exposar la memòria final de mandat. A través d’indicadors propis del centre i externs, procedent de la Generalitat de Catalunya, es va retre comptes.

Posteriorment, es va configurar la comissió que s’entrevistarà amb l’Inspector d’educació per veure conèixer el parer de cada sector: AFA, famílies, mestres i ajuntament.

Finalment, es va exposar la problemàtica generada pel gran nombre d’alumnes amb patinets i bicicletes que fan ús de l’espai de pàrquing. Es van acordar algunes mesures al respecte.

El Club Molins99 al Madorell

Durant el segon trimestre, el club molinenc de futbol sala Molins99 ha vingut a les classes d’educació física de tots els grups de primària perquè coneixem la seva forma de treballar aquest esport i la dedicació que hi posen sempre que van a una escola a treballar amb l’alumnat.

El Molins99 vol fomentar el futbol sala, però hi està posant molt d’esforç en fomentar l’esport femení. Tant és així que va oferir a les nenes de l’escola una jornada més en l’àmbit extraescolar on poguessin aprofundir i gaudir juntes d’aquest esport.

La jornada va tenir molt d’èxit, ja que trenta alumnes de l’escola es van quedar aquella tarda amb l’entrenador Iván i en Lluís per millorar una mica més les seves habilitats futbolístiques.

Moltes gràcies Molins99!

Una aventura educativa sobre el compost i el cicle de la matèria

La sortida  a Can Santoi (Camp d’Aprenentatge), ha estat molt divertida i emocionant, ens hem aventurat pel bosc per descobrir els secrets de la natura i reforçar els continguts treballats a classe sobre el compost i el cicle de la matèria. Amb una sèrie d’activitats divertides, hem après sobre la interconnexió entre els éssers vius i els elements que conformen l’ecosistema forestal.

Aquí us explicarem com ho hem fet:

Activitat 1: Observació de Fulles

Comencem la nostra aventura observant les fulles dels arbres Quan hem arribat al bosc, hem començat a buscar fulles. Les hem vist atentament, veient les diferències entre les quals estaven als arbres i les que ja havien caigut a terra. Hem descobert les diferències entre elles i com contribueixen al cicle de la matèria descomponent-se i formant part del compost.

Activitat 2: Descoberta dels Animals del Sòl

Amb l’ajuda d’un xuclador, hem capturat diversos animals del sòl com formigues, aranyes i caragols. Aquestes petites criatures juguen un paper crucial en el cicle de la matèria, descomponen la matèria orgànica i enriqueixen el sòl amb nutrients.

Activitat 3: Observació de Bolets

Ens hem meravellat amb la diversitat de bolets que trobem al bosc. Hem après com la seva presència està influïda per l’època de l’any i les condicions meteorològiques. Els bolets també són part essencial del cicle de la matèria, ja que ajuden a descompondre la matèria orgànica i reciclar nutrients.

Activitat 4: Restes de Menjar dels Animals del Bosc

Hem observat les restes de menjar deixades pels animals del bosc. Hem après que els animals no mengen tot el que troben, sinó que només en consumeixen algunes parts. Aquesta pràctica forma part del cicle de la matèria, ja que les restes es descomponen i tornen a formar part del sòl com a nutrients.

Activitat 5: Descoberta d’Ossos i Esquelets

En la nostra exploració, també hem trobat ossos i esquelets d’animals que han mort per diverses raons com accidents, malalties o vellesa. Aquesta troballa ens recorda la fragilitat de la vida i com la mort forma part natural del cicle de la matèria.

Activitat 6: Impacte Humà al Bosc

Finalment, hem observat amb tristesa la presència d’objectes humans al bosc, que poden causar problemes a l’entorn natural. Hem après la importància de respectar i preservar la natura per mantenir l’equilibri dels ecosistemes i el cicle de la matèria.

En resum, la nostra aventura a Can Santoi ens ha mostrat la meravellosa interconnexió entre els éssers vius i els elements de la natura, destacant la importància del cicle de la matèria i el compost en el manteniment de la vida al bosc. Hem après com tot està connectat i com cadascuna de les petites coses té un paper important en la gran cadena de la naturalesa.