Treball en equip per fer escola

La informació és a l’abast de tothom i per avançar en la societat del coneixement ja no es pot fer de forma individual, sense comptar amb els altres; a les empreses, a les feines el que es valora és compartir, saber treballar en equip…, potser això afavoreix la idea de la societat cooperant. Daniel Innerarity, filòsof basc, diu que:

“Una organització intel·ligent genera un saber específic que és més que la suma del saber de tots els membres que la conformen.”

Es necessita, doncs, una intel·ligència col·lectiva: no tant que hi hagi persones molt intel·ligents sinó que la societat ho sigui.

El treball en equip no consisteix únicament en un grup de persones que treballen el mateix simultàniament, sinó que implica tota una filosofia d’organització del treball.

Aquestes són les característiques que han de tenir els grups de treball en equip:

• −  Han de tenir un o diversos objectius comuns, un pla, una fita.
  • −  Les persones que formen part del grup interactuen, conversen, debaten,es coordinen, fan coses juntes…
  • −  Com a conseqüència d’aquesta interacció, tenen motivació, la motivació que genera en les persones fer coses de forma conjunta.
  • −  Es tenen en compte les habilitats i les destreses individuals que totes les persones tenim. En un equip de treball s’han de conèixer i utilitzar els punts forts de cada persona.
  • −  Es comparteixen els èxits i els mèrits, però també es comparteixen dificultats i responsabilitats. El fet de compartir decisions fa que ens sentim més segurs en allò que fem.
  • −  El treball en equip genera conclusions col·lectives que generen coneixement i la possibilitat de modificar les nostres opinions i certeses i els nostres esquemes de coneixement.

Aquest treball en equip es basava en dibuixar una casa. Per tan, tot aquest treball implica compartir, posar-se d’acord, presa de decisions dels membres del grup i distribució de tasques.

En primer lloc van fer la llista de coses que tindria la casa que dibuixarien, tot seguit es va passar a fer el dibuix, fet que implica revisar què dibuixar, decidir els tamanys, mides i estances que tindria la nostra casa.

Finalment, cada grup va compartir amb la resta de companys el seu dibuix, també comentaven com havien pres decisions i arribat a acords.

(Si cliqueu a la fotografia, en veueu algunes més)

Finalment, els treballs s’han exposat a les parets de l’escola. Us convidem a que vingueu a veure els resultats!