La Setmana de la Ciència: Taller de Prehistòria a càrrec de l’Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES)

Coincidint amb la II Setmana de la Ciència, tots els alumnes de l’Escola de La Riba han gaudit del taller didàctic sobre prehistòria a càrrec de Lluís Batista, responsable de l’Àrea de Socialització de Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES)

La xerrada s’ha dut a terme a la Biblioteca de l’escola i d’una manera global, didàctica i amena el mateix arqueòleg ha explicat les principals fites de l’Evolució Humana, així com alguns dels aspectes que caracteritzen la prehistòria i la vida quotidiana dels homínids d’aquells períodes.

S’ha parlat d’algunes fites molt importants com es el caminar de peu sobre les dues cames, la creació d’eines de pedra, el descobriment del foc, la comunicació parlada, l’autoconsciència i l’inici de l’art.

Tot això succeeix en una cronologia que abasta des de fa 10 milions d’anys fins fa 10.000 anys. Els infants han pogut tocar i veure diverses reproduccions de cranis humans i d’animals, així com instruments de pedra i objectes d’art prehistòric.

Només cal veure les seves cares … que parlen per si soles!

Tot seguit, el mateix Lluís ha explicat l’exposició Com era Europa fa un milió d’anys? al Casal d’avis. Un muntatge expositiu que compta amb recreacions de paisatges de l’època i grans escenografies. Entre els objectes destacats podem observar les reproduccions a escala d’un Homotherium latidens, un gran felí, i de dos Homo antecessor.

A la mateixa exposició, es poden observar fotografies dels jaciments, i s’ha parlat d’arqueologia, d’excavacions arqueològiques, de geologia, de jaciments i també de la fauna d’ara fa milions d’anys!

(si cliqueu a aquesta última fotografia, en veureu algunes més)

L’exposició es pot visitar fins al 19 de novembre al Casal d’Avis de La Riba, en el marc del Programa “Exposicions itinerants” de la Diputació de Tarragona.