La Setmana de la Ciència 2017

El Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya conjuntament amb la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (RECERCAT) promouen la Setmana de la Ciència a les escoles amb l’objectiu fonamental de despertar i potenciar l’interès del jovent vers la ciència i la tecnologia. És per aquest motiu a l’escola de La Riba s’han dut a terme diverses activitats on la ciència i l’experimentació vivencial han pres un paper rellevant amb l’objectiu fonamental de despertar i potenciar l’interès i la curiositat dels alumnes vers la ciència.

Tots els alumnes del centre han treballat el cartell oficial de la setmana de la ciència i s’ha posat al seu abast llibres de ciència per ajudar-los a esbrinar de què es tracta. Els alumnes han conegut de què es tracta la investigació a partir del mètode científic.

Durant la setmana s’ha realitzat diversos tallers relacionats amb la ciència:

PINTEM AMB CAFÈ

TALLER  A PLÀSTICA

TALLER  CIENTÍFIC A ANGLÈS. Educació primària

TALLER DE ROBÒTICA AMB ELS BEEBOTS. ELS ROBOTS ABELLA

TALLER  CIENTÍFIC A ANGLÈS. Educació infantil

TALLER DE PREHISTÒRIA I VISITA DE L’EXPOSICIÓ AL CASAL D’AVIS

VISITA DEL AGENTS RURALS

(Cliqueu a la fotografia)

EXPERIMENT AMB AMB LA SANDRA (MONITORA DEL MENJADOR I LA SEVA FILLA CRISTINA). FEM UN LLUM DE LAVA

RODA DE TALLERS CIENTÍFICS INTERNIVELLS

Aquest any a l’escola s’han fet tallets científics internivells. Alumnes i mestres s’han dividit en quatre grups, cada grup conté alumnes de diverses edats i un mestre responsable. Cada grup passa per tots els experiments.

Aquestes activitats propicien el treball en equip, la presa de decisions, i el treball multigrau, on cada grup està format per alumnes de totes les edats. També treballem aspectes relacionats amb la llengua i l’adquisició de nou vocabulari, la lectura, l’escriptura, les hipòtesis, l’experimentació i el pensament científic, el raonament i la lògica. També es treballen aspectes relacionats amb la matemàtica, quantitats, meitats, mesures i pes.

TALLERS CIENTÍFICS INTERNIVELLS: L’AIGUA

TALLERS CIENTÍFICS INTERNIVELLS: L’ELECTRICITAT