La Biblioteca de l’escola

Des de l’escola de La Riba, considerem  que aprendre a llegir és essencial per adquirir una bona educació, formar-se culturalment i desenvolupar la intel·ligència dels nostres infants.

L’Escola La Riba compta amb una àmplia i magnífica biblioteca. Aquesta va ser creada ara fa 7 anys fruit del projecte TU AJUDES i amb la col·laboració de l’AMPA i de l’Ajuntament.
Actualment compta amb una gran varietat de llibres i revistes per a totes les edats i interessos. Els infants gaudeixen de les activitats i propostes que s’hi duen a terme al llarg de tot el curs.
A l’escola també trobem altres espais i oportunitats per a la lectura i el coneixement com és la biblioteca d’aula.

És per això, que des de la biblioteca escolar sempre s’ha donat i es seguirà donant molta importància a l’adquisició de l’hàbit de la lectura en totes les edats ja que gràcies a la lectura, l’alumne és capaç d’adquirir nou vocabulari, nous coneixements, desenvolupant la seva creativitat, imaginació, etc.

És per aquest motiu que durant aquest primer trimestre, la biblioteca ha volgut donar un ventall de lectures variades per poder oferir a tots els nostres alumnes diferents percepcions, experiències, vivències personals…

Així doncs, pel que fa a la classe dels més petits, d’Ed. Infantil, hem estat treballant diversos llibres com per exemple, “La Lola vol anar a la lluna”, “Yannis i el nen que no plorava”, “La fulla que volia volar”, entre d’altres. També han participat activament en la decoració de l’escola.

En referència a la classe d’Ed Inicial i 3r, hem treballat diverses lectures, com per exemple, “Un papa a mida”, “Tu gran i jo petit”, “Lletraferit” entre d’altres. I en Llengua Estrangera s’ha treballat el llibre “The Smartest Giant”.

Cal recordar també que, com ja s’ha mencionat amb els més menuts de l’escola, la classe de Cicle Inicial i 3r també han treballat per deixar ben decorada l’escola.

I per últim, la classe de 4t i CS, també han estat treballant sobre diverses lectures, però sobretot s’ha volgut fomentar la lectura de clàssics, aquest cop, un de ben especial, el de la lectura adaptada de “Las aventuras de Don Quijote”, on s’ha volgut apropar als alumnes a aquesta lectura tan rica, entretinguda i fascinant i alhora aprendre qui era Miguel de Cervantes.

(Si cliqueu aquesta úñtima fofografia, en veureu algunes més)

Com a proposta del projecte La biblioteca escolar seguim amb la proposta de l’apadrinament lector. Els alumnes més grans comparteixen una estona de lectura amb els més petits.

Com a proposta del projecte La biblioteca escolar també es porta a terme el préstec de llibres. Els alumnes s’emporten llibres a casa i aquests es retornen a l’escola quan l’han llegit.

LA BIBLIOTECA D’AULA: UNA OPORTUNITAT PER A LA LECTURA I EL CONEIXEMENT

(si cliqueu a la fotografia en veureu algunes més)