Gust per la lectura: L’apadrinament lector!

Aquest octubre hem començat l’apadrinament lector amb els alumnes més grans i petits de l’escola. La primera trobada ha estat especial; ens hem conegut amb els nostres padrins i hem signat un compromís.

Amb la realització d’aquesta activitat podem:

• Millorar la lectura en veu alta dels alumnes i donar-li una utilitat comunicativa.
  • Afavorir la lectura expressiva, la vocalització, l’entonació, el ritme, etc.
  • Incentivar l’escriptura funcional de contes ( les seves produccions tindran un receptor real i per tant la comunicació que s’estableix també ho és).
  • Potenciar la lectura per plaer.
  • Potenciem les relacions interpersonals amb els més menuts establint vincles afectius
  • Aprenem a compartir lectures, emocions, sentiments, temps, espai (i algun secret…)
  • Aprenem a valorar l’esforç dels companys.

( Per veure més fotos clica a la imatge)

L’objectiu d’aquesta activitat és motivar els petits per la lectura mitjançant la interrelació amb els companys més grans de l’escola.

Així doncs aquest curs un dia a la setmana -els divendres de 12:15h a 13’00h-, els fillols (petits) i els padrins (grans) es trobaran per compartir i gaudir una estoneta de lectura.
Tant alumnes com mestres estem molt il·lusionats amb aquesta iniciativa.

Esperem que la màgia continuï en les properes sessions….

Un nen que llegeix, serà un adult que pensa.

Umberto Eco