7è Itinerari de lectura en veu alta

La Plaça Major era l’espai idoni per iniciar el que seria la setena edició de L’ITINERARI DE LECTURA EN VEU ALTA de l’Escola de La Riba. La Teresa González de 6è, a les 11h en punt presentava l’acte i donava la benvinguda a tots els assistents, alumnat i mestres de l’escola, padrins de lectura, àvies i avis i també als veïns i veïnes. També agraïa la presència, una any més, dels infants de la Llar d’infants, els membres de l’Associació Amics de La Riba així com també a l’alcalde de la població, Josep Fort i Romeu.

Aquest any, les lectures eren poemes d’autors catalans relacionats amb la Diada de Sant Jordi on hi sortien dracs, princeses, cavallers, llibres, roses i fins i tot alguns personatges imaginaris!

El recorregut s’iniciava a la Plaça Major on la Maria Contreras, l’àvia de la Valentina i del Francesc i padrina d’enguany dels infants de la Llar ens llegia un bonic poema de Núria Freixa.

L’Aixa, el Francesc, el Guillem i la Emma, alumnes participants al XIV Certamen de lectura en veu alta de Reus van fer una lectura compartida dels conte El ratolí de camp i el de ciutat. Tot seguit se’ls hi va fer entrega d’una llibre per cadascú com a representants de l’escola al Centre de Lectura de Reus el passat divendres 6 d’abril.

La segona parada, a la Font de Cal Torres, iniciaven les lectures els nens de 6, 7 i 8 anys, i ens llegien un poema de Lola Casas que portava per títol Escolten el drac.

Tot seguit, el Cisco Soriguera, l’avi de l’Iu ens llegia el poema Abril de Miquel Martí i Pol.

L’Antonio Martínez, l’avi del David i l’Alba també ens deleitava amb un altre poema relacionat amb la Llegenda de Sant Jordi

La tercera parada, al Pont de Cal Sisquet on ja se sentia la remor d’un riu carregat d’aigua, era el torn dels nois i noies més grans de l’escola.

La Carla, la Nicole i la Clàudia van compartir un poema de Núria Albó anomenat Rosella i El llibre de Joana Raspall,

L’Emma, la Denise, l’Aina, la Carolina i la Carolina van fer la lectura del poema Sant Jordi i la princesa, de Núria Roser Arqué

Tot seguit, l’Eduard, el Marcel, el Guillem i la Teresa ens oferien una lectura d’un poema de creació pròpia que portava per títol El quart personatge.

A continucació els dos padrins de lectura d’aquesta setena edició també varen ser el Xavi Saumell, pare del Guillem i membre del Comitè amibiental i també el Josep Fort, avi de l’Aina i alcalde de La Riba. Ells dos ens van llegir dos poemes, el primer va ser Podríes, de Joana Raspall i La princesa i el drac de Montserrat Ginesta.

En aquesta última parada, era el torn dels nens més petits de l’escola. Ells varen oferir les lectures de tot un seguit de rodolins inventats per ells mateixos i preparats per a l’ocasió.

La Marcel·la Pallàs, l’àvia de la May Castaño ens va llegir un poema de Lola Casas, que porta per títol, Ens parla el drac!

El Ramon Gausset, membre de l’Associació Amics de La Riba ens oferia una última lectura de poemes d’aquest 7è itinerari. La Carolina Utgé li feia entrega del diploma i de la rosa de Sant Jordi, realitzada pels mateixos nens de l’escola.

Finalment, l’acte acabava amb la cantata conjunta de la cançó Sant Jordi era el seu nom, de Noe Rivas. La cançó va poder ser cantada per tot el públic i va ser dirigida per la mestra Eva Torné que ens acompanyava amb el so de la seva guitarra.

Des de l’escola volem donar les gràcies a tots els assitents i acompanyants d’aquest 7è Itinerari de lectura en veu alta de l’Escola de La Riba.

(cliqueu a la fotografia i en veueu algunes més)