Projecte educatiu

La nostra escola  d’acord amb la Llei d’Educació de Catalunya  ha elaborat  el projecte educatiu incorporant el caràcter propi del centre, aquí us deixem dos apartats que volem destacar del nostre projecte:

• TRETS D’IDENTITAT I CARÀCTER PROPI:

Trets d’identitat (tenint en compte els principis rectors de la LEC)

L’escola Joan XXIII, es defineix com a: inclusiva, laica i respectuosa amb la pluralitat, trets definidors del seu caràcter propi.

Els centres públics es defineixen d’acord amb els principis de qualitat pedagògica, de direcció responsable, de dedicació i professionalitat docents, d’avaluació, de retiment de comptes, d’implicació de les famílies, de preservació de l’equitat, de cerca de l’excel·lència i de respecte a les idees i les creences dels alumnes i de llurs mares, pares o tutors.

Els principis definits als apartats anteriors inspiren el projecte educatiu que l’escola Joan XXIII ha d’adoptar en exercici de l’autonomia que aquesta llei li reconeix. En tot cas, el projecte educatiu del centre s’ha de comprometre expressament a complir aquests principis i ha de determinar la relació amb els alumnes i les famílies, la implicació activa del centre en l’entorn social i el compromís de cooperació i d’integració plena en la prestació del Servei d’Educació de Catalunya.

Caràcter propi

Principis i criteris en que es fonamenta la proposta metodològica en el marc de les Comunitats d’Aprenentatge:

• Diàleg igualitari
  • Participació de la comunitat educativa:
    • Individualització: Cadascú al seu propi ritme de treball i nivell d’aprenentatge.
    • Socialització: Promovent les condicions socials que afavoreixin el desenvolupament integral de la persona.
    • Activitat: per tal de consolidar la facultat de treballar de cada un.
    • Creativitat: per desenvolupar la capacitat de crear o inventar.
    • Llibertat: dret a pensar, expressar, escollir, manifestar-se tal i com un és, respectant als altres.
  • L’esforç diari i els hàbits de treball són la nostra premissa.
  • La valoració del procés d’aprenentatge i donar oportunitats per aconseguir refermar els coneixements és el nostre criteri pedagògic prioritari.
  • La motivació, l’ordre, el respecte són objectius irrenunciables.
  • Potenciem el coneixement, l’estima i el respecte al medi ambient.
  • Centre acollidor.

Aquests principis inspiren el projecte educatiu que l’Escola Joan XXIII adopta en exercici d’autonomia que la llei li reconeix.

• OBJECTIUS DE CENTRE
  1. En relació al desenvolupament, aprenentatges i resultats acadèmics dels alumnes (competències bàsiques/màxim aprofitament educatiu)
    1. Aconseguir l’èxit de resultats per a tothom, millorant l’aprenentatge de tot l’alumnat, amb atenció especial per als qui per raons de desigualtat tenen nivells elevats de fracàs escolar.
    2. Millorar la convivència a través de la prevenció dialògica dels conflictes.
    3. Impulsar l’exel.lència i l’equitat, amb un model de centre inclusiu basat en la igualtat de possibilitats, entesa com donar més a qui més ho necessita a fi i efecte de no excloure a ningú.
    4. Garantir la participació, coresponsabilització i implicació de tota la comunitat com a base de transformació social, educativa i cultural d’un centre educatiu i del seu entorn mitjançant el diàleg igualitari i una educació participativa de la comunitat.
    5. Potenciar la formació de tots els agents com a valor de millora educativa.
    6. Garantir que el centre educatiu estigui obert al territori, i participi en la promoció del treball i l’aprenentatge en xarxa.

A partir d’aquests objectius definim els dos grans objectius estratègics: MILLORA DELS RESULTATS EDUCATIUS I MILLORA DE LA COHESIÓ SOCIAL.

2. En relació a la cohesió social (inclusió, equitat i coeducació)

1. Millorar la convivència a través de la prevenció dialògica dels conflictes.
    2. Fomentar l’adquisició de valors com la solidaritat, la col·laboració, el diàleg, la tolerància, la no discriminació, la coeducació, la interculturalitat.
    3. Garantir la participació, la responsabilitat i implicació de tota la comunitat com a base de transformació social, educativa i cultural.
    4. Impulsar l’excel·lència i equitat, amb un model de centre inclusor en la igualtat de possibilitats, entesa com el donar més a qui més ho necessita a fi de no excloure a ningú.
    5. Fomentar l’educació intercultural com un element fonamental per la integració dels col·lectius més desafavorits (immigració, necessitats sòcio-econòmiques, discapacitats i N.E.E.).
    6. Potenciar el diàleg igualitari entre tots els agents educatius com a valor de millora educativa.
    7. Fomentar l’adquisició de valors com la solidaritat, la col·laboració, el diàleg, la tolerància, la no discriminació, la coeducació…

3. En relació a la vinculació amb l’entorn.

1. Implicar el centre educatiu al seu entorn, mitjançant el diàleg igualitari i una educació participativa de la comunitat (CdA).
    2. Potenciar la projecció del centre a l’entorn, facilitant la integració dels alumnes al barri i a la ciutat de Lleida.

4. Altres addicionals del Centre

1. Aplicar mecanismes d’avaluació atenent la diversitat.
  2. Vetllar pel seguiment dels Projectes endegats i novells.
  3. Impulsar el procés lector: Projecte Impuls per la lectura (ILEC).

D’altra banda, si voleu saber més sobre el nostre projecte educatiu el podeu consultar al següent enllaç: