LA HISTÒRIA DE L’AIGUA A LLEIDA

Ahir 8 de novembre, els alumnes de 5è vam fer una excursió al Dipòsit de l’Aigua i a les Fonts Monumentals de Lleida que es troben al centre Històric de la nostra ciutat.

Primerament vam visitar el Dipòsit on vam rebre molta informació sobre com la gent utilitzava i s’abastava d’aigua durant èpoques passades. Aquest dipòsit es va construir a finals del segle XVIII i va estar en ús durant uns dos-cents anys. És una edificació subterrània de pedra amb una capacitat de 9.000.000 de litres d’aigua.

Posteriorment  vam fer un recorregut per descobrir algunes de les fonts que subministraven d’aigua a Lleida.Aquestes fonts estan decorades amb diferents motius: fruites, peixos , tritons , animals mitològics…i també estan construïdes amb pedra.

És una sortida que  recomanem a les famílies per fer un cap de setmana.

Alumnes SEP 5è