18 D’ABRIL DE 2024 de 16:30 a 18:30!

Cliqueu la imatge per veure el video del berenar intercultural.

HISTÒRIA DEL POBLE GITANO

El divendres, 16 d’abril, les tres classes de 5è hem anat al gimnàs de l’escola per aprendre sobre el poble gitano. Primer hem parlat una mica amb uns d’ells, que ens  ha explicat coses sobre la història general del seu poble.

Després hem mirat una obra de teatre on unes dones gitanes representaven a l’estil  d’ombres xineses el que va passar amb la seva cultura durant els anys. Hem après que originalment venen d’un poble del nord de l’Índia, però es van convertir en nòmades perquè vivien en condicions dolentes. Van viure vides molt simples fins a l’edat mitjana, quan molts reis van fer lleis molt injustes contra ells. Finalment, al començament de l’edat moderna els van deixar en pau. Però amb la segona guerra mundial, les coses es van tornar difícils un altre cop amb les dictadures. En l’actualitat, la seva situació és millor tot i que encara hi ha situacions racistes.

Ha estat molt divertit i educatiu!

La Maleta dels Contes

Aquest curs, als grups de P4 i P5 hem engegat La Maleta dels Contes. Inicialment les famílies van contestar una enquesta per saber quina tipologia de contes acostumaven a llegir a casa i quines voldrien descobrir (contes populars, àlbums il·lustrats, sense paraules, amb jocs de llengua, de coneixement, de buscar, còmics, revistes…). A partir de les seves demandes vam fer una selecció de llibres. Vam crear dues maletes amb tres llibres o revistes diferents que cada setmana dos infants s’emporten a casa amb molta il·lusió. A casa els llegeixen amb algú altre: la mare o el pare, germanes o cosins, avis o tietes… i els gaudeixen a la vegada que els cuiden molt perquè són conscients que són llibres compartits amb la resta del grup. Al cap d’una setmana, quan els retornen a l’escola, parlem tots junts sobre l’experiència. És un moment per compartir vivències, no acostumem a centrar-nos en els personatges ni en els arguments, sinó en com ha anat, amb qui l’han llegit, si l’han llegit al sofà, al llit o al tren, si els ha agradat tant que l’han rellegit tres vegades… Paral·lelament, hem fet una valoració amb les famílies per saber com ho havien viscut a casa i en general les respostes són de satisfacció ja que els han permès descobrir noves tipologies de contes, introduir una rutina lectora en el dia a dia, fer una pausa per poder gaudir plegats… Aquesta proposta l’hem pogut tirar endavant gràcies a la col·laboració de la Biblioteca Municipal Gòtic-Andreu Nin que ens ha assessorat en el seu plantejament, ha participat en la selecció dels llibres i ens els ha deixat en préstec.

UN VIATGE PER LA PREHISTÒRIA

Els alumnes de 5è hem treballat el Projecte de la Prehistòria, hem conegut la manera de viure i d’alimentar-se en les diferents etapes de la prehistòria, com s’alimentaven, com vestien, l’art rupestre, els invents i descobriments… Una època sense mòbils, ni televisió, ni tablets, ni… Llegeix més»

Imagina l’Índia.

L’alumnat de cicle mitjá ha participat en el festival literari “Imagina l’Índia”. Han escrit en prosa i poesia textos a partir d’il·lustracions elaborades per nenes i nens de l’Índia rural que ens serveixen per apropar-nos a la seva realitat, la seva cultura i el seu dia a dia, treballant el respecte i la diversitat.

Aquest festival també promou un vincle afectiu entre les nenes i nens de l’Índia i Barcelona a través de l’art i la creativitat, un diàleg intercultural d’igual a igual.

Per fer possible aquesta interacció, el festival consta de dues parts: la primera que té lloc a l’Índia i l’altra a Barcelona. A l’Índia, cada any i des de fa quasi 40 anys, la FVF organitza un festival d’art (Art Festival) dirigit a nenes i nens d’entre 8 i 12 anys que viuen als districtes d’Anantapur i Kurnool, a l’estat d’Andhra Pradesh.

Street art i jazz a CS

Benvolgudes famílies,

Durant aquest segon trimestre hem estat treballant el Street Art i a un dels seus representants (Banksy) després d’experimentar amb el llenguatge conceptual i saber-lo plasmar   també hem començat a utilitzar  la pintura en spray.

En totes les sessions  ens ha acompanyat l’estil musical jazzístic, coneixent els seu inici i la seva evolució fins ara.

Lapbook d’oficis

A 6è estem avançant en la nostra investigació etnològica sobre els oficis del barri de Sant Antoni. Ara estem elaborant en grups cooperatius un lapbook. Hem triat un ofici que ens agradés o volguéssim saber més i hem fet recerca sobre aquest. Tota la informació l’hem organitzat i sintetitzat en els lapbooks. Aquí teniu alguna mostra de com estan quedant.

L’Espurna ens ha vingut a veure

Dimarts passat, en arribar a l’escola petits i grans van trobar l’Espurna, la bèstia de foc de la colla infantil dels Trapelles de St. Antoni. També la podeu conèixer com la  bestiola  de la Porca, la bèstia de foc del barri. Durant tot el dia va fer companyia al nostre gegantó Patxoca i els nens i nenes van poder veure-la de ben a prop amb les seves banyes, la llengua cap enfora, els ullals, la cua i la seva mirada de trapella!

Tothom al pati!

Al pati de dalt continuem apostant per oferir diversitat de propostes que responen a les diferents motivacions dels infants. Davant de la necessitat de tenir noves caixes de fruites per construir cases, escales, cotxes… vam demanar ajuda a les famílies que en van portar un munt. També vam comptar amb la col·laboració dels pares i les mares per fer manteniment de certes estructures del pati. Concretament van reforçar i envernissar la caseta, les taules de pícnic i les soques. Moltíssimes gràcies, aquesta setmana els nens i les nenes ho han gaudit de nou!

En aquest enllaç de l’AFA podeu veure també algunes fotografies del procés.

https://www.ampaferransunyer.info/?p=19998

HEM ANAT A LA FILMOTECA

Tot el C. Inicial hem anat a la Filmoteca a veure 5 curtmetratges: ZOG, DRACS I HEROÏNES

Hi havia una princesa que no volia ser princesa…volia ser metgessa. Una altra d’una nena que volia ser astronauta i  lluita fins que ho aconsegueix i d’altres tres històries fantàstiques.

Ha estat una experiència molt enriquidora i entretinguda. Ens han narrat 5 aventures explicades amb diferents tècniques artístiques.

Val la pena anar al cinema!

Desitjos estrella

“El desig és una força poderosa que utilitzem quan volem aconseguir que passi alguna cosa.”

Tots tenim algún desitg que ens agradaria que es fes realitat, doncs la setmana passada vam fer els desitjos estrella.  Els alumnes de 3r van demanar un desig enmig d’aquesta época d’incertesses que vivim. Van sorgir molts i variats i els hi va costar quedar-se només amb un.

Van agafar una estrella fugaç i van escriure el seu millor desitg, va sortir de tot, que s’acabés el covid, que les seves mascotes visquin per sempre, poder viure al camp… El resultat va ser genial.

LA PORCA I L´ESPURNA

Voleu saber quina bèstia de foc hem visitat els nens i nenes de P5?

I si us diem que és una truja molt grossa, que pesa 80 quilograms, té 25 anys, que porta uns pírcings als pits i que treu foc o aigua per la boca segons la cercavila i que li agrada molt la gresca ?

Efectivament, és la PORCA!! I aquesta vegada estava acompanyada de la petita ESPURNA. Té quasi 2 anys i és molt igual que la seva mare, si no fos que és una barreja de garrineta i drac. Sempre amb moltes ganes de desfilar amb els tabalers del barri de Sant Antoni.

Però vigileu si la veieu desfilar pel barri. Perquè ens han explicat que porta un gran pitet i s’encarrega de recollir els xumets de tots els infants que ja sou grans.

Mireu quina patxoca que fem al costat de l’ESPURNA i la PORCA!!!!

EL DIA DE LA DONA

Aquesta setmana, el 8 de març, és el dia de la dona com podeu saber. Les dones, aquesta setmana, sortim a manifestar-nos pels nostres drets, oportunitats, condicions, etc. que també ens mereixem nosaltres: les àvies, les joves, les nenes, totes les dones en general.

Per això en aquest centre escolar volem que totes les nenes sàpiguen que poden fer realitat els seus somnis. A l’escola hem preparat un mural amb diferents biografies de dones importants i a la classe hem fet tres exposicions de dones que han canviat el món: la Frida Kahlo, la Marie Curie i la Helen Keller.

Volem donar les gràcies a la gent que s’ha manifestat i ho seguirà fent fins que la societat entengui que és la igualtat.

 

ESPAIS D’APRENENTATGE

Aquest segon trimestre a P3 hem començat a fer els espais d’art i transvasaments. A l’espai d’art fem pintura, collagge, creacions amb volum, pintem al mirall de colors i dibuixem amb peces soltes.

I a l’espai de transvasaments ara estem experimentant amb pasta seca, mongetes i llenties. La posem, la traiem, la movem, la toquem, la remenem, etc. Ens podem moure lliurement per l’espai i fer el que més ens agradi.

I aquests dies ens ho estem passant molt bé!

P4 Ja tenen nous projectes!

Hola famílies,
Les classes de P4 hem estat molt enfeinats decidint quin pot ser el següent projecte, desprès d’haver fet el projecte del cel.
Com ja sabeu, vam demanar la vostra col·laboració per proposar un tema juntament amb els vostres fills i filles. I la veritat és… Llegeix més»

JO INTERIOR – JO EXTERIOR

Els alumnes de 5è hem fet una activitat a educació emocional explicant com ens sentim per dins i com ens veiem per fora.

Abans de començar hem estat uns minuts relaxant-nos amb els ulls tancats i amb música tranquil·la, després hem començat a parlar sobre com som per dins i per fora i com ens sentim.

Ens hem  dibuixat per fora i després  per dins ficant coses que ens agraden. Cada nen/a  tenim coses molt variades des de la naturalesa fins els esports. Els nens i nenes ens ho hem passat bastant bé descobrint coses que no sabíem que ens  encanten. Am els nostres dibuixos hem fet un mural a les aules.

Aquí us deixem algunes imatges…