Història

L’escola Ferran Sunyer va començar a funcionar el curs 2001-2002, amb aules del segon cicle d’Educació Infantil. En cursos successius va anar creixent fins a conformar una escola completa de dues línies.

L’escola ocupa terrenys de les antigues Cotxeres de Borrell. En aquests terrenys estava prevista la construcció de la Comissaria General de Policia a Barcelona, però la forta mobilització veïnal per reclamar pel barri aquests terrenys va aconseguir que es dediquessin a equipaments públics de caràcter esportiu (Aiguajoc), social (Centre Cívic Cotxeres Borrell) i escolars (Escola Ferran Sunyer).

El nom del centre homenatja Ferran Sunyer i Balaguer (Figueres, 1912 – Barcelona, 1967) matemàtic autodidacte que va treballar a Catalunya des del final de la dècada dels anys trenta fins que va morir. Ferran Sunyer és un exemple de superació personal, després d’haver nascut amb una paràlisi cerebral, va arribar a ser un dels principals matemàtics catalans del segle XX.

Per saber més coses d’aquest interessant personatge podeu llegir la seva biografia o veure el documental que li va dedicar TV3.