Programació i robòtica

El curs 2016-2017 vam iniciar-nos en l’aventura de la programació i la robòtica, ja que en programar, no només creem instruccions per a què un dispositiu electrònic les segueixi pas a pas i aconsegueixi un objectiu, sinó que ajuda a adquirir moltes habilitats com el desenvolupament de la capacitat lògico-matemàtica i espacial i a millorar d’altres com l’abstracció, l’atenció i la concentració.

Quan programem, treballem el pensament computacional, on els alumnes descobreixen que poden resoldre els problemes a poc a poc superant els obstacles que se’ls presenten i que poden fer-ho de diverses maneres i trobar diferents solucions.

El treball en equip és bàsic a l’hora de crear programes, ja que han d’intercanviar  opinions, debatre idees i arribar a acords, alhora que han d’aprendre a acceptar els errors tant propis com dels altres per aconseguir l’èxit col·lectiu. Per tant, fomenta el concepte de learning by doing i d’aprendre a partir de l’error.

D’altra banda, la creativitat és un dels punts forts quan parlem de programació, ja que gràcies a ella es poden inventar solucions per a qualsevol problema o necessitat que sorgeix en dissenyar un nou programa o en programar un robot.

A la nostra escola iniciem la programació a Educació Infantil on els alumnes més petits aprenen amb els Bee-Bot, un petit robot dissenyat per desenvolupar l’ubicació espaial, la motricitat, la lògica o l’estratègia, entre d’altres.

A partir de primària ens endinsem en aquest món programant amb Scratch i micro:bit. També creem eines robòtiques amb LegoWeDo i LegoSpike.