Medi ambient 2012/2013: l’oli

Aquest any hem dedicat la setmana del Medi Ambient a l’oli. Durant aquests dies vam fer diferents activitats per tal de conèixer el procés de fabricació de l’oli i les seves propietats. Vam decidir treballar l’oli perquè aquest any, a l’escola, hem començat el projecte de reciclatge ‘OLI CLAK’.

Els objectius que ens hem plantejat per aquesta setmana són:
• Que coneguin el treball de les oliveres al camp.
• El procés de fabricació de l’oli.
• Les diferents varietats d’oli que hi ha al mercat.
• Les diferents utilitats de l’oli.
• El reciclatge de l’oli.

Cada curs, tant d’Infantil com de Primària, ha anat realitzant activitats paral·leles al voltant de l’oli.

Una de les activitats conjuntes dels alumnes de primària va ser la visita a un camp d’oliveres, on un pagès ens va explicar tot allò relacionat amb el cultiu de l’olivera.

Per aprendre més sobre el procés del cultiu de l’olivera vam visualitzar diferents vídeos.

També vam fer treballs de plàstica amb oli i entre tots, hem decorat el vestíbul amb una olivera i vàries exposicions.

Finalment, vam celebrar la cloenda de la setmana del Medi Ambient berenant pa amb oli i sal o sucre.

Ens ho hem passat molt bé!