Història

L’escola pública Els Cossetans de Cunit es va posar en marxa el tercer trimestre del curs 2008-09 i esdevé el tercer centre d’educació infantil i primària (CEIP) del municipi.

L’equipament es troba situat a l’avinguda Rocaplana, 28, al barri del Rectoret i, en relació a la posada en funcionament de la nova escola, el consistori de Cunit destaca en un comunicat de premsa de la Regidoria d’Educació que havia fet un “important esforç” per tenir a punt el centre de cara al tercer trimestre escolar d’aquell any.

Abans, l’escola estava situada provisionalment en les instal·lacions de l’escola  Pompeu Fabra i portava el nom de CEIP Cunit 2.

Els cossetans o cessetans foren una tribu ibèrica que vivia al camp de Tarragona, des d’aproximadament el coll de Balaguer fins al peu del massís del Garraf. A la conca de Barberà i el Penedès, no se sap amb seguretat si hi havia nuclis habitats durant tot l’any. Per saber-ne més: wikipèdia