Aprenem a ballar sardanes!

A l’escola en Jaume i en Pere ens ensenyen a l’alumnat de cicle mitjà i cicle superior, com es ballen les sardanes.

La sardana és la dansa típica de Catalunya. Es balla en rotllana donant-se les mans. És una dansa oberta, perquè pot entrar-hi tothom si la balla amb respecte i amb ganes d’aprendre-la. Quan es vol entrar a la rotllana, si tothom està aparellat, s’entra per l’esquerra del noi o bé per la dreta de la noia.

Hem treballat els compassos llargs i els curts, i ens donen les instruccions necessàries per saber com es comencen i com s’acaben. Per acabar els passos curts i llargs es poden fer dosos, tresos i quatres.

Ara mateix estem aprenent a fer l’aire. L’aire es fa fent moure el peu que tenim a terra com si fos una molla rebotant dues vegades i canviant de peu. Això ens costa una mica però poc a poc ho anem fent cada vegada millor.

Al principi érem molts a ballar, ara hem quedat una colla de 18 alumnes, i ja sabem com funciona.

Ballant sardanes també fem exercici i la veritat és que acabem una mica suats/des. Ens alegrem de conèixer i ballar : “La sardana, la dansa més bella de totes les danses que es fan i es desfan”

Poema: La Sardana (Joan Maragall)

Aquí teniu un petit vídeo de l’entrenament del passat dijous.