PARTICIPEM AL FÒRUM D’ESCOLES VERDES DE JUNEDA

El 20 de març de 2017  es va celebrar a la Granja-Escola de les Obagues de Juneda el Fòrum d’Escoles Verdes amb la participació d’ una trentena d’escoles de la comarca de Lleida. Un autocar de dos pisos va recollir a tots els participants de la ruta 1 cosa novedosa per alguns alumnes.

comprimida-2

L’acte va començar amb una inauguració per part de les diferents entitats  que fan possible el Programa, Departament d’Ensenyament , Territori i l’ alcalde de Juneda. Seguidament alumnes i professors conjuntament van anar a la  FIRA D’ INTERCANVI DE PROJECTES on cada escola presentava  una activitat mediambiental que hagués dut a terme.

El Jordi, el Marc , l’ Elsa i la Carla , aquest any, van ser  els representants de l’ Escola Sant Gil i van explicar, a la fira,  l’ activitat del dia d’ anar a peu amb el nom de “LUPA A LES BARRERES ARQUITECTÒNIQUES”. D’aquest intercanvi d’idees, els quatre representants esmentats, destaquen les activitats de fer sabó, mascota verda, adequació del pati  escolar i el mercat de productes reciclats  com les  més interessants i les que més els van agradar.

Altres activitats que es van dur a terme al llarg del dia van ser: la dinàmica del caçador per ajudar a conèixer-se entre les diferents escoles, la localització d’imatges en diferents indrets del món, la confecció de postals per enviar a altres escoles verdes d’altres països i continents i per finalitzar el fòrum  l’exposició par part de l’alumnat del mural que responia a la pregunta: “Què es podria fer per canviar el món?”.

Van sorgir moltes idees ambientals interessants però que només seran possibles si tothom hi posa el seu granet de sorra.