DIA DE LA PAU I CURSA SOLIDÀRIA PER LA CAMPANYA “TOTS CONTRA EL CÀNCER”

El dia 30 de gener de 2018  l’alumnat de l’ Escola Sant Gil va celebrar, al pati, el dia de la Pau llegint un manifest i fent  dues curses solidàries (infantil i primària) per col·laborar amb els nens amb cáncer.

El professor d’Ed. Física va explicar que la cursa no era competitiva, ningú se’ n portaría cap trofeu a casa sinó una cursa solidària on tots guanyaríen una medalla.

La classe dels Domadors de 6è  va ser l’encarregada de preparar el manifest i llegir-lo davant de tothom. Es va recordar la mort d’una gran  figura com  M. Ghandi, l’home que va lluitar pacíficament per la pau a l’India.

PER VEURE MÉS FOTOS DE L’ ACTIVITAT,CLICA

Seguidament podeu llegir el Manifest:

MANIFEST PER LA PAU.

Bon dia a tothom, avui tot el Sant Gil estem reunits aquí al pati per celebrar un any més el dia de la PAU i també recordem els nens amb càncer amb el “Posat la gorra.”

Com ja és tradició, cada any el dia 30 de gener ens venen al cap els nostres millors pensaments i desitjos; tot recordant la figura de Gandhi. Commemorant el dia del seu assassinat per defensar la pau i la lluita pacífica.

<No hi ha camí per la pau; la pau és el camí>, deia Gandhi, és tant important allò que volem aconseguir com la manera com ho aconseguim. La fi està en els mitjans, com l’arbre està en la llavor.

Per això enguany farem aquest camí que ens deia Gandhi, recorrent entre tots moltes passes, molts metres i molts quilòmetres, tots ells solidaris.

Com veieu tots tenim una medalla solidària per ajudar a superar als que més pateixen el càncer. Especialment als més petits, que són els que més ajuda necessiten.

Volem ajudar a eliminar d’una vegada per totes les guerres i les malalties greus que afecten a nens i nenes com nosaltres d’arreu del món.

Avui tots ens posarem la gorra i recorrerem moltes passes; ja que la PAU és com 300 milions de papallones volant, vivint i parlant amb els seus colors.

No volem cap tipus de maltractament, ja sigui en les persones o en els animals. Fins i tot respectant la naturalesa.

No volem cap forma de violència ja sigui física o psicològica. Ni insults, ni baralles…

En definitiva, intentarem recórrer entre tots la màxima distància possible, però sense competir, ja que ningú s’endurà cap copa a casa; però si que tots, absolutament tothom ens endurem una medalla que de ben segur ajudarà a encoratjar als nens i nenes que estan patint aquestes greus malalties.

Per tant preparats que comença la nostra cursa SOLIDÀRIA.