Creu Roja

REFORÇ ESCOLAR CREU ROJA JOVENTUT.
Dia Internacional de la dona treballadora

Creu Roja i Mares:

El projecte d’Intervenció Familiar està orientat a donar suport a la funció parental als adults de referència d’infants en contexts de risc social.  Es tracta d’ajudar als progenitors a donar resposta a les necessitats dels infants en situació de risc social a través de la intervenció amb el seu nucli familiar, en dos direccions: per un costat la socialització dels infants en la família, escola i barri; i per un altre la informació, orientació i educació social de les famílies i de la comunitat.

La intervenció compren:

• Un pla de cura dirigit als infants en horari extraescolar (els dijous de 17 a 19h) a través d’un programa lúdicoeducatiu.
  • Suport psicosocial i educatiu als adults de referència dels infants en relació a les seves capacitats de criança i educació, així com a les problemàtiques socials que estan condicionant el risc social en el que es troben els infants.

La nostra funció principal és ajudar als adults de referència a recuperar o adquirir les capacitats educatives i de criança però mai substituir-les, reforçant les seves pròpies capacitats per a exercir aquestes funcions.

L’escola és compromet a dur a terme aquest projecte en les dos vessants:

• Reforç escolar: es realitza cada dijous de les 17h a 19h, amb la periodicitat de curs escolar (de setembre a juny). Aquesta activitat és realitza a l’aula d’audiovisuals de l’escola.

• Escola de pares i mares: es realitza l’últim dijous de cada mes, de les 09h a 11h, amb un total de 8 sessions. L’aula on es realitza aquesta activitat és la d’audiovisual de l’escola.