El projecte Erasmus+ ha arribat al final del seu trajecte (KA2)

Mestres signant exemplars

El projecte Erasmus+ Today a Reader, Tomorrow a Leader ha arribat al final del seu trajecte després de dos anys. Aquesta iniciativa, cofinançada per el programa Erasmus+ de la Comunitat Europea s’havia marcar un objectiu molt concret; augmentar el nombre de llibres que llegeixen els nostres alumnes. I ho hem aconseguit de debò: durant el temps de durada del projecte el percentatge del préstec de llibres ha augmentat un quaranta per cent.

El projecte l’hem dut a terme amb escoles d’Estònia (coordinadors del projecte), Bèlgica, Eslovàquia i Polònia. Per aconseguir el nostre objectiu, les cinc escoles participants hem anat dissenyant estratègies durant dos cursos que anàvem desenvolupament simultàniament, sempre encarades a l’assoliment del nostre repte.

Al llarg del projecte hem anat seguint de prop el nombre de llibres que es deixaven en préstec des de la nostra biblioteca així com els que els nostres alumnes portaven per iniciativa pròpia per llegir conjuntament des de casa i a l’escola. El número de llibres llegits per cada país l’anàvem registrant al nostre particular ‘Arbre de la lectura’ (Reading tree, el qual podeu consultar a la web del projecte). Paral·lelament, els nostres BookTubers feien recomanacions a través de vídeos.

La portada i la contraportada.

Una altra iniciativa molt exitosa ha estat anar a llegir contes al més petits de la casa. Els cursos superiors han anat a les aules d’infantil a llegir contes als nens i nenes d’infantil. Els pares i mares del més petits han pogut participar venint a explicar contes a les aules. També hem fomentat la visita d’autors a les aules, les biblioteques del barri i hem fet girat activitats anuals, com l’English Festival de fa dos anys, entorn del valor dels llibres.

Aquí teniu unes imatges de la darrera trobada de totes les escoles a Vöru, Estònia, el passat mes de maig. Durant aquella trobada de comiat es va presentar el llibre ‘Les aventures de l’Anna i en Joan’ (The Adventures of Anna and Jan), una història de dos germans que recorren llocs emblemàtics dels països o ciutats de les escoles participants a la recerca d’un misteriós personatge: Mr Inkblot. El llibre està editat en les cinc llengües de les escoles participants més l’anglès. Un record molt adient com a cloenda d’aquesta iniciativa.