KA2 – TODAY A READER, TOMORROW A LEADER

Today a Reader, Tomorrow a Leader és un projecte multilateral, en el qual participem cinc escoles de cinc diferents països, pretén engrescar els nostres alumnes en l’hàbit de la lectura, desenvolupant-los la comprensió lectora i alhora ampliant-ne els horitzons.

Amb aquest treball conjunt pretenem introduir als nostres alumnes en un ampli ventall d’estils literaris durant dos anys. Els proposem un contacte constant amb els llibres a fi de desenvolupar la seva habilitat lectora, enriquint el seu vocabulari i propiciar el raonament que permeti elaborar una interpretació personal i crítica del món.

Dins del projecte hi tenen cabuda un ampli ventall d’activitats amb l’objectiu comú de fomentar la lectura, des de visites d’escriptors a vídeos promocionals, apadrinaments lectors entres alumens de diferents edats, etc.

En tractar-se d’un projecte europeu, també aportarà als nostres nens i nenes una pinzellada cultural dels nostres companys d’Estònia, Bèlgica, Polònia i Eslovàquia.​

Aquestes són les galeries amb les fotografies, els vídeos i les recomanacions de llibres que fem des de la nostra escola. Es poden veure a la web del projecte. Aquí hi hem posat els enllaços.

Els objectius principals del projecte són:

• Motivar l’alumnat a llegir i interessar-se en la literatura pròpia de la seva edat
    • Desenvolupar estratègies de comprensió lectora
    • Desenvolupar l’expressió oral
    • Afavorir situacions on es parli en públic

Durant el passat mes de maig del 2017 vàrem tenir ocasió d’acollir als nostres col·legues de projecte.Durant una setmana ben intensa vàrem treballar en el seguiment del projecte així com en la seva planificació per al segon any. L’ocasió també va servir perquè mestres de cada país compatissin una estona a les aules amb els nostres alumnes, presentant aspectes culturals dels seus respectius països així com responent a tot tipus de preguntes sobre com són les seves escoles. Vam fer coincidir la trobada amb l’exposició de flors de la nostra ciutat, amb la qual cosa es varen emportar un bon record de la trobada.