A LA NOSTRA ESCOLA VIVIM LA PSICOMOTRICITAT

A la nostra escola VIVIM LA PSICOMOTRICITAT!

Fruit del bagatge, dedicació i experiència amb els infants d’educació infantil i les influències personals i professionals de les mestres en relació a la pedagogia emocional, a les sessions de psicomotricitat proposem una pràctica que respecti al màxim el desenvolupament (cognitiu, motriu, afectiu i social) de cada infant .

Els pedagogs, psicomotricistes i també mestres d’educació física, Bernard Aucouturier i André Lapierre, ens han proporcionat les eines bàsiques per a oferir una psicomotricitat integradora que afavoreixi la millora de totes les capacitats que posseeixen els infants.

1. Aucouturier proposa una Pràctica Psicomotriu (PPA) basada principalment en l’organització per fases durant la sessió, amb unes rutines, normes i límits molt clars que proporcionen seguretat i afavoreixen l’autocontrol i confiança de l’infant durant el joc.
  2. Lapierre i la seva Psicomotricitat Relacional, proposa una intervenció més propera, donant importància a la relació i al vincle que es crea amb l’infant i la seva connexió emocional afavorint al seu creixement global.

A l’escola oferim una Psicomotricitat Vivenciada, viscuda en primera persona, en relació amb un mateix i amb els altres. Una psicomotricitat que respecta el nivell maduratiu de cada infant, amb l’acompanyament precís per part dels adults que intervenen durant la sessió per tal de donar la resposta a la necessitat, demanda o carència que requereixen els infants a cada moment.

El JOC serà l’eina vehicular de la sessió, tal com argumenta el pedagog i psicòleg Jerome Bruner (1986), el joc és una activitat espontània, voluntària i lliurement escollida, on l’infant ha de sentir-se lliure per actuar com vulgui, per escollir el personatge a representar, els mitjans amb els quals vol realitzar-ho per tal que aquest sigui el més espontani possible afavorint les seves capacitats d’imaginar, d’il·lusionar-se i de crear. L’infant juga sense cap finalitat concreta, merament pel plaer que els hi provoca el joc pel seu caràcter lúdic i divertit. Per aquesta raó és un bon moment per resoldre conflictes, ja que aquests s’assimilaran d’una forma més agradable.

Així doncs, entendrem el joc corporal i relacional de l’infant a la sala com el mitjà de comunicació i expressió, però sobretot com a mitjà privilegiat per a comprendre el món.

La psicomotricitat convida a comprendre tot el que expressa el nen o la nena de sí mateix/a per la via motriu i a comprendre el sentit de les conductes personals.

Així son les sessions de Psicomotricitat a l’escola Mas Boadella:

Vídeo: Una sessió de “Psico”