Concert de Cantània

El dia 11 de maig a la tarda els nens i nenes de 5è de primària de la nostra escola, juntament amb altres escoles de la comarca, van participar al concert de Cantània que es va celebrar al Teatre Àngel Guimerà. Aquest projecte educatiu es porta a terme cada any des de les diferents escoles amb la col.laboració de diferents entitats organitzadores (entre les quals està l’Escola de Música Pau Casals del Vendrell).

El projecte Cantània és una experiència musical que fa 27 anys que es realitza per teatres i auditoris de tot Catalunya que té com a objectius principals promoure i millorar l’Educació Musical i que els alumnes visquin una valoració social del seu treball dut a terme durant tot el curs a l’aula.

Aquest any han participat uns 42.000 nens de 3r, 4t, 5è i 6è d’Educació Primària durant els mesos d’abril, maig i juny de 2016 a L’Auditori de Barcelona, El Vendrell, Figueres, Granollers, Manresa, Mataró, Olot, Reus, Sant Cugat, Vic, Vilafranca del Penedès, Parla, Saragossa, Sevilla, Valladolid, Brussel•les (Bèlgica), Biefeld (Alemanya), Koblenz (Alemanya) i Neustadt (Alemanya).

L’obra interpretada es titula “Babaua. Les desventures de Mimí”, una història musical composta per Jordi Domènech i escrita per Pere Riera.

Breu sinopsi: La Mimí és una joveneta càndida i innocent, que viu preocupada pel seu aspecte, per la seva coqueteria. Amoïnada per la dificultat de trobar promès, desencisada perquè cap dels seus pretendents no li fa el pes, Mimí rebrà l’ajuda de Cupido. Un Cupido múltiple, que li ofereix un pacte ben original: l’ajudarà a trobar l’home dels seus somnis, si ella accepta fer un fascinant viatge pel temps i l’espai. Un viatge que permetrà la Mimí conèixer personatges i esdeveniments que han tingut una importància capital en l’evolució tecnològica de la humanitat. D’aquesta manera, Mimí descobrirà el gust per l’aprenentatge i s’oblidarà de les banalitats supèrflues que l’havien preocupat fins que va topar amb Cupido. I, tot aprenent, Mimí entendrà que el veritable amor està íntimament relacionat amb la voluntat d’estimar, més que no pas amb la facultat de seduir.

Us informem que aquest cap de setmana a la RTV del Vendrell emetran el concert íntegre. De moment, us deixem una petita mostra: