Psicomotricitat Relacional

A l’aula de psicomotricitat, amb un terra tou i materials diversos, els alumnes d’educació infantil realitzen setmanalment en mig grup una sessió d’aquesta activitat.

La psicomotricitat relacional és una proposta d’espais i materials a través de la qual els infants poden connectar amb el plaer del moviment i expressar els seus estats d’ànim, vivències i desitjos. Té com a objectiu el desenvolupament psíquic dels nens/es a través del cos promovent l’expressió de totes les possibilitats motrius, emocionals, cognitives i relacionals de l’infant.

Els continguts de la psicomotricitat relacional es basen en el joc lliure. És una proposta oberta, suggerida que s’organitza progressivament a partir de diferents espais i materials disposats pel joc dels infants. Es tracta de deixar desenvolupar al grup un joc espontani, basant-se en el cos, el moviment i l’espai, es poden emmarcar, diferents aspectes que es treballen de manera global a les sessions:

– El cos i l’esquema corporal.

– El moviment (tonicitat, control postural, equilibri).

– Estructuració perceptiva (l’espai i el temps),