SUPORT INTENSIU D’ESCOLARITZACIÓ INCLUSIVA (SIEI)

Els suports intensius per a l’escolarització inclusiva (SIEI), abans USEE, són dotacions extraordinàries de professionals que s’incoporen a les plantilles d’escoles i instituts com a recursos intensius per atendre els alumnes amb necessitats educatives especials que ho necessitin.

El SIEI és un recurs per al centre, que se suma als suports universals i addicionals per a la inclusió, per afavorir que els alumne amb necessitats específiques de suport educatiu puguin participar de les activitats que es desenvolupen al centre de manera que s’avanci cap a una escola inclusiva.

Els i les professionals assignades elaboren, de manera coordinada amb el professorat del grup, materials específics i adaptats per tal de facilitar la participació de tots els alumnes a les diferents activitats de l’escola. Les adaptacions que es facin per a cada alumnes es determinaran en el seu Pla Individual (PI) que elaborarà l’equip docent de manera coordinada amb la Comissió d’Atenció a la Diversitat (CAD) i es presentarà a la família a l’inici de cada curs.

Als alumnes adscrits se’ls avaluarà seguint els objectius d’aquest PI, mitjançant un informe detallat del seu procés d’aprenentatge.

L’escola inclusiva és un objectiu que des de l’escola Joan Maragall mai perdem de vista ja que hem viscut i vivim de primera mà la importància d’aquesta convivència, tant entre els infants com entre els docents.